Romania

Povestea din spatele unei afaceri de succes: „Meșteșugari de Gusturi“

Povestea din spatele unei afaceri de succes: „Meșteșugari de Gusturi“

Smadu Cristina este un producător de carne pasionat de calitate și tradiție, care a înființat o firmă cu numele „Meșteșugari de Gusturi“.

Materia primă utilizată în produse provine de la abatoare din România. De obicei, lucrează cu abatoare mici, unde atenția este îndreptată asupra creșterii corecte și conforme din punctul de vedere al furajării. Efectivele mici de animale ajută firma să analizeze, să anticipeze și să intervină în timp util în cazul diferitelor probleme apărute pe parcursul creșterii și dezvoltării animalelor.

„Suntem autorizați de către Direcția Sanitar-Veterinară, cu implementarea și respectarea procedurilor HACCP. Personalul este foarte atent la carnea care ajunge la noi, la echipamentul de lucru, la igienizarea cu soluții specifice industriei alimentare a spațiilor de lucru, la utilaje, la mesele de lucru și la tot ceea ce intră în contact cu carnea. Urmărim temperaturile frigorifice în întregul flux tehnologic și utilizăm mai multe modalități de pasteurizare, cum ar fi fierberea la 70°C-72°C și afumarea în funcție de procedeele tehnologice ale diferitelor produse, coacerea și afumarea cu fum cald sau rece, după caz“, a spus Smadu Cristina.

Producătorul ne-a detaliat puțin din secretele cu care dorește să cucerească clienții. Salamurile și cârnații se prepară din carne tocată, iar materia primă provine în urma tranșării carcaselor. În ceea ce privește alte produse din carne, cum ar fi specialitățile din carne (pastramă, mușchi țigănesc, kaiser, bacon, ceafă de porc), acestea sunt obținute din carne provenită în urma tranșării pieselor mari (pulpa fasonată, piept de porc, ceafă). Condimentele și combinația de condimente folosite diferă de la un produs la altul, atât datorită specificității produsului, cât și a procedeului prin care s-a obținut. Preferă condimentele primare produse în țară, cum ar fi sarea, cimbrul, usturoiul și multe altele.

Cristina si Ioan Smadu Mestesugari de gusturi

Promovarea prin clienți fericiți este cea mai bună reclamă

Meșteșugari de Gusturi este o afacere care se concentrează pe producția de mezeluri tradiționale și artizanale de înaltă calitate. Aceasta își promovează produsele în principal prin intermediul mediului online, prin magazinul online, pagina de Facebook și platformele YouTube, Instagram și Tik Tok. Cu toate acestea, antreprenoarea consideră că cea mai bună reclamă provine de la clienții săi care le-au testat deja produsele.

În ceea ce privește provocările afacerii, producătorul se confruntă cu nevoia de a fi 100% implicat în afacere deoarece nu este un business în care poți fi prezent doar opt ore pe zi. De asemenea, există o lipsă de forță de muncă calificată în piața din România, ceea ce face dificilă găsirea de personal specializat.

Energie ieftină și extindere, planurile de viitor ale Meșteșugarilor de Gusturi

„Ca sfat pentru ceilalți antreprenori, consider că perseverența și consecvența sunt cheia succesului. Planurile de viitor ale afacerii se îndreaptă către energie ieftină, cu instalarea de panouri fotovoltaice, precum și extinderea la nivel național a distribuției produselor prin colaboratori cu flotă și logistică de distribuție“, a precizat producătoarea.

Portofoliul de produse al afacerii Meșteșugari de Gusturi include zece produse atestate tradițional de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cum ar fi Ceafa din Podul bunicii, Drob de casă Meșteșugari de Gusturi și Cârnați țărănești Meșteșugari de Gusturi. De asemenea, afacerea oferă o gamă largă de produse artizanale, cum ar fi Cârnați împletiți și Rulada Meșteșugarului, produse realizate cu măiestrie după rețete tradiționale din întreaga țară. Prețurile sunt între 29 și 85 de lei pe kilogram.

Liliana POSTICA

afaceri de succes, Mestesugari cu Gusturi

Alte articole: