abonament lumea satului 2018
update 19 Jan 2018

Invatamant. Cercetare

Învățământul agricol în țara noastră a apărut mai târziu decât în țările din vestul Europei. Prima școală agricolă organizată și de durată a apărut sub Barbu Știrbei în 1852/53 la Pantelimon, care în 1869 s-a mutat pe moșia de la Herăstrău, unde a evoluat până la USAMV de astăzi trecând…
Potrivit ultimului raport UNICEF realizat în 2012 împreună cu Institutul de Științe ale Educației, în anul școlar 2009-2010 1,4% dintre elevii din învățământul primar și 1,7% dintre elevii din învățământul gimnazial au abandonat școala. Adăugând la aceasta procentul copiilor care nu au frecventat niciodată școala (3,68% în învățământul primar și…
Instruirea practică în învățământul agricol de orice grad reprezintă baza pregătirii profesionale a celor care lucrează în agricultură. Această instruire, pentru a fi de calitate, este condiționată, în primul rând, de existența fermei didactice complexe în care elevii (studenții) să participe în mod direct și efectiv la executarea lucrărilor agricole,…
Tot mai mulţi tineri din mediul rural, majoritatea elevi în clasa a VIII-a sau absolvenţi de liceu, doresc să facă şcoala de tractorişti pentru a putea lucra pământul părinţilor cu ajutorul tehnologiei moderne sau pentru a putea lucra în străinătate pe utilaje agricole. Dacă în trecut aceste şcoli funcţionau pe…
În rândul unor specialiști agronomi s-a acreditat ideea, în mod eronat, că cercetarea științifică organizată în agricultura din țara noastră a început odată cu înființarea Institutului de Cercetări Agronomice din România (ICAR) în anii 1927-1928. În mod voit sau fără o documentare temeinică s-au neglijat realizările obținute în cercetarea agricolă…
Nevoia de a proteja mediul înconjurător este imperioasă. Omenirea a ajuns să producă atât de multe deșeuri încât Planeta Albastră ar putea fi sufocată. Gândiți-vă că doar la nivelul Uniunii Europene valoarea medie a deșeurilor generate, spun statisticile din 2012, a fost echivalentă cu aproape cinci tone pe cap de…
„Din păcate, foarte mulți oameni consideră că fashion și design înseamnă doar linie stilistică, dar nu este deloc așa“, spune dna Carmen Ghițuleasa, director general al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Textile și Pielărie. De fapt, completează domnia sa, în spatele acestei industrii se află studii și experimente științifice care aduc…
Agricultura, linia de start pentru producerea alimentelor pe care le consumăm, nu se mai face ca acum 100 de ani, iar la baza întregii dezvoltări este cercetarea. De fapt, piramida care s-a clădit în toți acești ani de evoluție se sprijină pe cercetare. S-au demontat tot felul de mituri cu…
Sunetul clopoțelului pentru începutul noului an școlar a însemnat și o premieră pentru colectivul și elevii Colegiului Tehnologic „Viaceslav Harnaj“ din București deoarece, cu sprijinul APMIAR, au fost înființate două clase profesionale în sistem dual cu specializarea mecanic agricol. Inițiativa este una firească, mai ales dacă ținem cont de sesizările…
Institutul de Bioresurse Alimentare din România, provenit din fostul Institut de Chimie Alimentară, a reușit imposibilul. Nu numai că și-a continuat activitatea în condiții de subfinanțare, dar a reușit prin proiectele naționale și internaționale contractate să devină o voce în cercetarea europeană. Discuția purtată cu Nastasia Belc, directorul general al…
Avem potențial și oameni care fac cercetare de excelență. Ne lipsește ceva? Da. Ne lipsesc banii care să tureze motoarele acestui sector. Pentru că nu se investește suficient în cercetarea din România, nici rezultate care să se materializeze în economie nu sunt. Și uite așa se naște un cerc vicios…
În ediția anterioară vă prezentam inițiativa oamenilor de știință români care au dezvoltat un proiect de cercetare ce are la bază obținerea unor alimente funcționale. Practic, vorbim de o tehnologie de biofortifiere protectivă cu seleniu a culturilor de crucifere (varza și conopida) pentru producerea unor alimente cu un conţinut sigur…
Dna Agnes Ricroch este secretarul secției „Științele Vieții“ a Academiei Agricole Franceze. De curând, domnia sa a vizitat România, unde a prezentat și o expunere despre viitorul agriculturii și agricultura de precizie în cadrul simpozionului „Alternative inovatoare în ameliorarea plantelor – fundamentul agriculturii durabile și eficiente“. Domnia sa este unul…
Genialul savant iranian Mehran Tavokoli Keshe susține că a ajuns la capacitatea de a produce și controla câmpurile magnetice și gravitaționale. Pe baza câmpurilor plasmatice, omul de știință spune că multe domenii ale vieții noastre ar putea fi îmbunătățite, inclusiv agricultura. O viață fără probleme Probabil că raiul ar fi…
Faptul că până în anul 2050 populația lumii se va dubla constituie cea mai mare provocare pentru cercetătorii din agricultură. Creșterea productivității culturilor reprezintă, în acest context, principalul obiectiv. Ca un factor suplimentar, care să complice chestiunea, se adaugă schimbările climatice, care răstoarnă, într-o măsură destul de mare, ceea ce…
Mondializarea agriculturii bazate pe folosirea pesticidelor a dus la expunerea forțată la toxinele agrochimice a multor comunități. Argentina nu este, nici ea, o excepție. În loc să producă produsele alimentare de care țara are nevoie, argentinienii sunt obligați să cultive soiuri modificate genetic pentru export. În cadrul acestui proces, comunitățile…
Facultatea de Agricultură din cadrul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca a inițiat prima rețea de consultanță gratuită pentru agricultori. Intitulată Agrim, platforma promovează legătura între producătorii agricoli și furnizorii de inputuri în domeniu, prin intermediul specialiștilor – cadre didactice din cadrul USAMV Cluj-Napoca, cu rol de consultanți.…
Lumea pare să atingă culmile civilizației. Suntem înconjurați de super tehnologii, de calculatoare inteligente, de roboți. În această lume artificială, care parcă vrea să ne devoreze, natura a rămas singura insulă de naufragiu. Iar oamenii care aleg această cale sunt tot mai mulți. Pentru că într-un final civilizația nu înseamnă…
Care este sursa de progres a unei naţiuni? Învăţământul. De ce anume are nevoie învăţământul din România pentru a fi o sursă de progres? „Este nevoie de toate etapele de formare, nu doar de studenţi, ci şi de tehnicieni, şi chiar de muncitori. Avem nevoie de pregătire de specialitate, dar…
Este un lucru acceptat că Franța este una dintre țările în care cercetarea agricolă se bucură de o atenție deosebită. Cel mai important institut francez din domeniu este Institutul Arvalis. Ceea ce îl deosebește de alte întreprinderi asemănătoare este modul în care este organizat, finanțat și condus. Profitând de prezența…
În urmă cu mult timp, Colegiul Agricol „Gh. I. Șișești“ Valea Călugărească, Prahova, care avea profil exclusiv horticol, era unul dintre cele mai redutabile din țară. Corpul profesoral era unul de excepție, promoțiile de elevi, de asemenea, foarte bune, cu o rată de accedere în învățământul superior de 40-50%. Procent…
Abonează-te la acest feed RSS