Scris de Lumea Satului în . Publicat în Agrotehnica.
Nou produs de la BASF
- Acizii linoleici conjugați (CLA) pot genera o producție crescută de lapte, pe termen lung
- Endulac® CLA de la BASF combină beneficiile suplimentelor nutritive cu acizii linoleici conjugați
- BTC Europe utilizează materii prime durabile pentru producerea Endulac® CLA
Este deosebit de important ca, în perioadele cu preţuri scăzute la lapte, fermierii să poată beneficia, pentru cât mai mult timp posibil, de producția maximă pe care vacile de lapte o pot oferi. În acest sens, bunăstarea animalelor joacă un rol esenţial.
După fătare, vacile au parte adesea de un deficit energetic deoarece furajele nu pot genera suficientă energie pentru a acoperi necesarul pentru producţia crescută de lapte. Această balanţă energetică negativă poate avea efecte adverse asupra sănătății unei vaci de lapte.
Acizii linoleici conjugaţi (CLA) pot reduce deficitul energetic și, astfel, pot duce la o producție semnificativ crescută şi sustenabilă de lapte. Endulac® CLA, noul produs dezvoltat de BASF, combină într-un singur produs beneficiile suplimentelor nutritive cu acizii linoleici conjugați. Endulac® CLA este potrivit atât pentru fermieri, cât și pentru producătorii de furaje mixte. Produsul are un efect pozitiv nu numai asupra producției de lapte, ci și asupra sănătăţii animalelor.
Printre avantajele acidului linoleic conjugat se numără: sprijinirea refacerii balanței energetice, combaterea problemelor de sănătate, sporirea fertilității, sporirea longevității.
BTC Europe utilizează materii prime durabile pentru producerea Endulac® CLA. Astfel, uleiul de rapiță a fost ales drept ingredient principal. Acidul linoleic conjugat este produs în mod natural în rumenul vacilor de lapte, în timp ce acidul linoleic utilizat în Endulac® CLA provine din uleiul de floarea-soarelui.
Despre BTC
BTC Europe face parte din cel mai mare grup de companii specializate în produse chimice din lume, BASF – We create chemistry. BTC Europe GmbH este rețeaua europeană de vânzări și distribuție de produse chimice specializate. Atuurile noastre constau într-o bună cunoaștere a industriei – cunoaștere la baza căreia stau numeroși ani de experiență – și în faptul că suntem mereu aproape de clienții noștri. Cu 11 birouri regionale și peste 450 de angajați în Europa, BTC furnizează aproximativ 6.000 de produse către clienți mici și mijlocii dintr-o largă paletă de industrii. BTC își are sediul central în Monheim am Rhein. Mai multe informații despre BTC sunt disponibile la adresa www.btc-europe.com.
Despre BASF
La BASF creăm chimie pentru un viitor durabil. Îmbinăm succesul economic cu protecția mediului și cu responsabilitatea socială. Mai mult de 115.000 de angajați ai grupului BASF lucrează pentru a contribui la succesul clienților noștri în majoritatea sectoarelor și aproape în fiecare țară din lume. Portofoliul nostru este organizat în cinci divizii: Substanţe chimice, Produse performante, Materiale & soluţii funcţionale, Agricultural Solutions şi Petrol și gaze. BASF a generat vânzări de 64,5 de miliarde de euro în anul 2017. Acțiunile BASF sunt listate la bursele de valori din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) și Zurich (BAS). Informații suplimentare la adresa www.basf.com.
- Articol precedent: Grădina de lângă casă. Ce, când, cum, unde semănăm (XIII) Prec
- Articolul următor: Semănând semințele inovației pentru hrana planetei Următor
Alte articole:
BASF a desemnat câștigătorii competiției „Povești cu vinuri românești“ – Ediția a IX-a
Scris de Lumea Satului în .
BASF Agricultural Solutions România a anunțat câștigătorii celei de-a IX-a ediții ale concursului „Povești cu vinuri românești“, desfășurat în perioada
8 februarie – 7 martie 2024, la nivel național. Competiția se adresează viticultorilor mici și mijlocii din toată țara, cu suprafețe cultivate de până la 100 de hectare, dar și cramelor de vin spumant, care sunt jurizate doar în etapa finală a concursului.
În cadrul celor patru etape regionale pentru zonele Moldova, Oltenia și Prahova, Banat și Transilvania și Dobrogea și Buzău, jurații, formați din membri ai Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR), au desemnat cele 3 vinuri finaliste pentru fiecare categorie (vinuri roșii, albe și roze). Finala națională, ce a avut loc pe 7 martie a.c., a cuprins, astfel, 36 de vinuri, la care s-au adăugat 26 de vinuri spumante.
Astfel, pentru ediția curentă, cei patru câștigători care au obținut trofeul concursului, dar și marele premiu în valoare de 5.000 euro, au fost:
- Categoria vinuri albe – Crama Hamangia – Sauvignon Blanc, sec, 2023.
- Categoria vinuri roze – Crama Darie – Syrah + Merlot, sec, 2023.
- Categoria vinuri roșii – Domeniul Aristiței, Cabernet Franc + Cabernet Sauvignon, sec, 2021.
- Categoria vinuri spumante – Crama Darabont, alb, brut.
„Ne bucură că această inițiativă a ajuns deja un concurs consacrat, iar interesul este tot mai mare, de la an la an. A fost un eveniment remarcabil, iar jurizarea s-a realizat, ca de fiecare dată, conform standardelor internaționale OIVV“, a declarat Robert Băicoianu, Sales Manager culturi horticole BASF Agricultural Solutions România.
În cei nouă ani de organizare a competiției „Povești cu vinuri românești“ au fost înscrise peste 3.250 de vinuri și spumante distincte, din toate categoriile vizate, în timp ce valoarea premiilor a ajuns la un total de 149.000 euro, din 2016 și până în prezent.
„Un concurs de excepție! Iar frumusețea poveștilor din pahare este, de fapt, o încântare pentru noi, cei care le jurizăm. Din fericire, ne-a fost foarte greu, pentru că vinurile au fost la un nivel foarte ridicat și ierarhizarea lor a fost dificilă, dar asta nu face decât să ne bucure. Calitatea vinului românesc este într-o continuă dezvoltare, iar acest lucru se poate observa și în cifrele oficiale, care demonstrează interesul din ce în ce mai crescut pentru această licoare nu numai la nivel național, dar și peste hotare, acolo unde ne luptăm cu marii producători ai lumii“, a declarat Georgel Costache, vicepreședinte ADAR și președinte al Juriului „Povești cu vinuri românești“.
Cea mai creativă copertă a catalogului „Povești cu Vinuri Românești 2024“
Pentru al doilea an consecutiv, alături de juriul format din Matei Sandu – profesor în cadrul Universității Naționale de Arte din București, Sorin Sorașan – Ilustrator și Alexandru Mălăescu – Creative Partner Long Shot Creative Shop, BASF România a organizat concursul dedicat tinerilor studenți pasionați de desen și artă.
Competiția de creativitate și design a strâns aproximativ 750 de lucrări, care au ajuns pe masa juriului specializat. Câștigătoarea concursului și a marelui premiu, în valoare de 2.000 euro, este Elena Andriș, absolventă a masterului de grafică publicitară și de carte din cadrul Facultății de Arte și Design a Universității de Vest, Timișoara.
Comunitatea BASF a votat cea mai frumoasă etichetă de vin
Ca în fiecare an, fanii paginii de Facebook a companiei au putut vota cea mai frumoasă etichetă a unei sticle de vin. Această competiție a devenit și ea, la rândul ei, o tradiție atât pentru producători, cât și pentru utilizatorii platformelor de social media, care vor să descopere noutățile cu care se prezintă în fiecare an cramele lor favorite.
Premiul comunității online a fost îndreptat anul acesta spre eticheta ce aparține vinului “Bob de Lună“, al Cramei Enocrama.
„Ne bucură să observăm un interes tot mai mare față de acest domeniu. Vedem viticultori mici, dar ambițioși, vedem o creștere constantă a calității și suntem mândri să fim parte a acestui efort de susținere a fermierilor români. Putem spune că inițiativa «Povești cu vinuri românești» este un concurs cu tradiție, care poate fi un bun punct de sprijin pentru cramele aflate la început de drum, aducând în lumina reflectoarelor vinuri de calitate, ce merită cunoscute de publicul românesc și nu numai“, a încheiat Mario Tomšić, Country Manager BASF Agricultural Solutions România. (I.B.)
Alianța Biosfera, pentru o agricultură sustenabilă
Scris de Lumea Satului în .
La mijlocul lunii noiembrie, în Poiana Brașov a avut loc un eveniment – Biosfera 2023, dedicat profesioniștilor fitofarmaciști. În cadrul evenimentul Biosfera, la care au participat peste 500 de fitofarmaciști, au fost prezentate o gamă largă de produse, semințe pentru cultură mare, culturi speciale, dar și pentru casă și grădină de la cei mai renumiți producători din domeniu.
Programul Biosfera, aflat la început și conceput de Agrii România în colaborare cu Syngenta, Corteva, Summit Agro, BASF, Bayer, Ameropa, Patria Bank, Lidea, Nufarm, Belchim, KWS, își propune să aducă față în față fitofarmaciștii și distribuitorii tocmai pentru a crea o conexiune autentică într-un cadru care să îmbine responsabilitatea pentru natură cu expertiza fitofarmaciștilor și angajamentul companiilor către o agricultură cu adevărat sustenabilă. În continuare vă prezentăm opiniile a câtorva dintre participanții la eveniment.
Monalisa Ungureanu, Agrii: „Noi suntem distribuitori și e clar că acest business nu poate fi făcut decât cu producătorii și, evident, rolul nostru este să servim clientul cu cele mai bune produse și servicii posibile. Deci tot acest concept de Biosfera ne duce cu gândul la sustenabilitate, la protecția mediului, la împărtășirea unor valori în a face lucrurile responsabil și cu dragoste pentru natură, dar și în selectarea unor parteneri care pot veni cu produse și servicii compatibile. Practic, prin Biosfera, AGRII este un liant între companiile producătoare și fitofarmaciști. Realitatea este că sectorul de fitofarmacii a crescut constant în ultimii ani în România. Interesant este faptul că au crescut în interacțiunea cu fermierii mici, mai ales pe segmentul de amenajări, partea de hobby. Noi am sesizat aceste lucruri și de aceea am venit în întâmpinarea nevoilor unui astfel de segment, extinzând portofoliul de produse... Tot pentru acest segment avem partea de irigații și tot ce înseamnă semințe, produse pentru îngrijirea florilor, îngrășăminte speciale pentru astfel de culturi care cu siguranță pot face diferența legat de tot ce înseamnă fitofarmacii și parteneri.“
Ionuț Nae, Syngenta: „Reprezint Syngenta Professional Solutions, o divizie nou-creată adusă pe piața din România și care este dedicată legumiculturii. Se adresează și oamenilor care au acasă o grădină și au nevoie de soluții de protecție a plantelor pe care să le folosească în îngrijirea culturilor pe care le au în gospodărie. Acesta este unul dintre segmentele pe care divizia Syngenta Professional Solutions le-a adus în România. Al doilea segment pe care această divizie îl are în portofoliu este cea de Fast Management care cuprinde biocidele, produsele pentru sănătate și igienă publică și, nu în ultimul rând, produsele pentru protecția gazonului. Este un segment în care Syngenta este lider mondial, iar foarte curând vom aduce aceste produse și în România. În privința programului Biosfera, suntem parte a unui parteneriat frumos început cu multă vreme în urmă de către Syngenta cu compania Agrii pe absolut toate segmentele pe care compania noastră le are la ora actuală pe piața din România. Și mă refer aici nu numai la marii fermieri, ci și la micii producători, la micii grădinari, la cei care au nevoie de produse de sănătate și igienă publică. Iar acest eveniment, dedicat fitofarmaciștilor, este foarte important deoarece aceștia reprezintă interfața dintre producători, distribuitori și consumatorul final, cel care cumpără produsele de protecție a plantelor în vederea tratării produselor pe care le au în gospodărie. Pot să spun că Syngenta și Agrii împărtășesc aceleași valori, ceea ce este foarte important, iar faptul că ne-am reunit sub cupola conceptului Biosfera spune foarte mult despre colaborarea noastră.“
Adrian Ionescu, Corteva: „Ne bucurăm că suntem la acest eveniment cu fitofarmaciștii pentru că agricultura nu înseamnă numai cultură mare. Toată lumea vrea să mănânce curat, toată lumea vrea să fie informată, iar fitofarmaciștii sunt poarta de acces către această zonă. După cum constatăm, în prezent multe din recomandări se fac pe rețelele de socializare, de oameni care nu cunosc toate detaliile... De aceea, cred că singurii care pot oferi un ajutor real sunt fitofarmaciștii, care reprezintă liantul dintre distribuitori și fermieri. Numai astfel putem mânca corect și ne asigurăm că avem ce ne pune pe masă. Indiferent că vorbim de agricultura ecologică sau de agricultura convențională, fitofarmaciile încep să aibă un cuvânt important de spus. Mai ales în ultimul timp, fitofarmaciștii s-au implicat tot mai mult în agricultura bio. De aceea și noi Corteva ne implicăm și aducem un portofoliu bogat de produse în segmentul bio, segment care devine tot mai complex.“
Dorin Jurcă, Bayer: „Noi ca și companie ne focusăm pentru a aduce, întotdeauna, serviciile cele mai potrivite pentru nevoile fermierilor. De aceea, principalul nostru obiectiv este să oferim soluții care să se potrivească pentru nevoile fermierilor. Dacă privim în trecutul recent, observăm că tot ce înseamnă piață și activitate cu produse active a fost marcat de o mare schimbare. Și asta datorită faptului că se pune presiune din partea Uniunii Europene pentru a elimina anumite substanțe active din piață. De aceea, obiectivul nostru este acela de a cerceta, de a inova, de a veni cu soluții inovative. Unul dintre obiectivele Bayer este de a dezvolta și acest departament de produse biologice. Ca o mențiune, avem mai multe produse biologice pe care le-am lansat în România și aș menționa, în special, produsele inovative pe partea de capcane. De exemplu, în cultura cireșului avem o capcană care folosește feromonii de hrănire cu care se hrănește insecta, iar în interiorul capcanei există un insecticid. Avantajul este că produsul final care este consumat nu intră în contact cu insecticidul, de aceea această formulă este folostă în special în culturile bio. Pe viitor, această formulă o vom dezvolta pentru mai multe soiuri, având în vedere avantajele sale de necontestat, în acord cu politicile privind produsele bio și nu numai.“
Bogdan PANȚURU
O sursă de informații și inspirație pentru fermierii români. BASF România lansează podcastul „Câmp Deschis“
Scris de Lumea Satului în .
BASF Agricultural Solutions România, unul dintre cei mai mari furnizori ai pieței locale de produse pentru protecția plantelor, anunță lansarea podcastului propriu sub numele „Câmp Deschis“, dedicat fermierilor și lumii agricole. Cu informații relevante și mereu actuale, acest podcast propune o perspectivă autentică asupra lumii agricole și a provocărilor cu care se confruntă fermierii din țara noastră.
În a doua jumătate a lunii august se lansează podcastul „Câmp Deschis“, ale cărui episoade vor avea o frecvență lunară, cu o durată de până la 45 de minute fiecare. Pentru acces facil și comod, fiecare episod poate fi urmărit pe site-ul BASF Agricultural Solutions România (https://www.agro.basf.ro/), dar și pe platforme externe, precum: Buzzsprout (https://campdeschispodcast și Youtube (https://www.youtube.com/@CampDeschis). În plus, episoadele podcastului vor fi disponibile și audio pe Spotify, Apple Podcasts și Deezer, asigurând, astfel, accesibilitate maximă pentru public.
„Acest proiect își propune să ofere inspirație, informații la zi și noi perspective pentru profesioniștii din agricultura românească, poziționându-se ca o platformă de referință pentru deciziile strategice și informațiile esențiale din domeniul agricol“, a declarat Mario Tomšić, Country Manager BASF Agricultural Solutions România.
Podcastul „Câmp Deschis“ reprezintă un punct de reper pentru realitatea cotidiană și economică a sectorului agricol local. Gazda acestuia, Petronela Cotea Mihai, o personalitate cu peste 22 de ani de experiență în presa agricolă, membru fondator și vicepreședinte al Asociației Presei Agricole din România, va modera discuții despre o gamă variată de teme esențiale pentru fermierii români. De la cele mai bune practici agricole, la informații esențiale despre protecția plantelor sau prezentarea de tehnologii avansate și inovații care influențează sectorul agricol, inclusiv subiecte precum robotica și inteligența artificială, podcastul va oferi o perspectivă cuprinzătoare asupra evoluției acestui domeniu.
„În societatea actuală, marcată de o multitudine de provocări și de nevoia constantă de învățare, podcastul iniţiat de BASF este de bun augur şi determină conectarea continuă a fermierilor la informații corecte și de actualitate. Prin autoritatea profesională a interlocutorilor şi prin tematicile de interes general şi agenda publică va fi creat un flux informaţional credibil și atractiv, care poate contribui la susținerea dorinței fermierilor de a performa“, a afirmat, la rândul său, Petronela Cotea Mihai.
Invitații vor discuta despre tehnici agricole eficiente și modalități de optimizare a producției, oferind sfaturi practice pentru îmbunătățirea rezultatelor. În plus, vor fi dezbătute aspecte legate de politici și decizii europene care au impact asupra agriculturii în România, ajutând fermierii să înțeleagă și să se adapteze la schimbările legislative și de mediu.
„Nu ne vom limita doar la aspectele teoretice, ci vom aborda și provocări concrete cu care se confruntă fermierii zi de zi în câmp, oferind soluții și strategii pentru a depăși aceste provocări. Vom aduce în prim-plan experiențele și poveștile de succes ale fermierilor din comunitatea noastră, pentru a încuraja schimbul de cunoștințe și colaborarea între profesioniștii din domeniu“, a mai afirmat Mario Tomšić.
Unul dintre punctele forte ale proiectului „Câmp Deschis“ este prezența fermierilor în calitate de invitați, dar și a altor specialiști în domeniu sau reprezentanți ai autorităților. Prin intermediul acestor voci autentice, podcastul analizează provocările, realizările și perspectivele fermierilor români, oferind o imagine realistă de ansamblu a lumii agricole.
Primul episod îl are drept invitat pe Lucian Buzdugan, unul dintre cei mai importanți fermieri din România, cu o vastă experiență și realizări în domeniu. Acesta este cunoscut pentru contribuțiile sale la dezvoltarea practicilor agricole inovatoare și pentru gestionarea unor exploatații de dimensiuni remarcabile, precum cea de 57.000 ha din Insula Mare a Brăilei, considerată cea mai mare din Europa de Sud-Est.
BASF România prezintă câștigătorii competiției „Povești cu vinuri românești” - Ediția a 8-a, dedicată cramelor mici și mijlocii
Scris de Lumea Satului în .
- 165 de crame și 439 de vinuri și spumante înscrise în ediția 2023;
- Crama Bratu – Fetească Regală, sec, 2022, Crama Corbuț - Cabernet Sauvignon & Merlot, sec, 2021 și – Crama Unu, Fetească Neagră, sec, 2020 - cele mai bune vinuri ale acestei ediții;
- Podgoria Silvania, Blanc de Blancs, alb brut – cel mai bun vin spumant;
- Apus de soare, Crama Moșia Domnească, Panciu – vinul cu cea mai frumoasă etichetă;
820 de vinuri înscrise în cele opt ediții ale concursului; creștere cu 25% a numărului de vinuri înscrise în 2023 vs. 2022.
BASF Agricultural Solutions România, unul din cei mai mari furnizori ai pieței locale de produse pentru protecția plantelor, anunță câștigătorii celei de-a 8-a ediții a concursului „Povești cu vinuri românești”, desfășurat în perioada 8 martie – 25 mai 2023, la nivel național. Competiția a vizat viticultorii mici și mijlocii din toată țara, cu suprafețe cultivate de până la 100 de hectare, și a inclus, în premieră, două secțiuni – una dedicată vinurilor spumante și una destinată tinerilor artiști dornici să ilustreze coperta noului catalog.
În cadrul celor patru etape regionale (corespunzătoare zonelor Moldova, Muntenia, Banat și Transilvania, Oltenia și Dobrogea), juriul specializat, format din experți ai Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR), a desemnat cele 3 vinuri finaliste pentru fiecare categorie de vinuri (roșii, albe și rosé). Ca și în edițiile anterioare, jurizarea concursului s-a realizat prin respectarea normelor sistemului internațional de evaluare stabilite de Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIVV). Mai mult de atât, în cadrul regiunii Banat și Transilvania, au fost necesare, pentru prima dată în istoria competiției, două comisii de jurizare, datorită numărului foarte mare de probe înscrise. Finala națională a cuprins 36 de vinuri și, în premieră, au intrat în concurs 28 de vinuri spumante, de la principalii producători din țară.
Marele câștigător al finalei celei de-a 8-a ediții la categoria vinurilor albe a fost Crama Bratu – Fetească Regală, sec, 2022.
Locul 1 la secțiunea vinurilor rosé a fost ocupat de Crama Corbuț- Cabernet Sauvignon & Merlot, sec, 2021
Locul 1 la categoria vinurilor roșii a fost Crama Unu, Fetească Neagră, sec, 2020.
„Așa cum ne-am propus, „Povești cu vinuri românești” devine o competiție tot mai vizată de jucătorii din industria vinificației și viticulturii. Astfel, anul acesta am ajuns la 439 de probe înscrise (vinuri și spumante), cu cca. 25% mai multe comparativ cu ediția anterioară. Deja vorbim despre un eveniment cu tradiție, care, din 2016, a devenit o componentă integrantă a brandului nostru. Producătorii au nevoie de susținere când vine vorba de înglobarea soluțiilor eficiente în business-urile lor, dar și pentru a deveni vizibili pe piața de profil. Este plăcut să văd că „Povești cu vinuri românești” devine tot mai mult o sursă de promovare pentru viticultori, dar și de educare a consumatorului de vinuri”, a declarat Mario Tomšić, Country Manager BASF Agricultural Solutions România.
De-a lungul istoricului său, competiția „Povești cu vinuri românești” a atras încrierea unui total de 2.820 de vinuri și spumante distincte, din toate categoriile vizate. În cadrul tuturor edițiilor au fost degustați aproape 7.000 de litri de vin de către 234 de membri ai juriului specializat. În același timp, totalul premiilor oferite de companie a ajuns la 127.000 euro, din 2016 și până în prezent.
Vinurile spumante românești – o nouă categorie premiată de BASF
O premieră a concursului din acest an a fost și includerea unei secțiuni dedicate vinurilor spumante, pentru care jurizarea s-a desfășurat doar în cadrul etapei naționale. Câștigătorul categoriei este vinul spumant Blanc de Blancs, alb brut, aparținând producătorului Podgoria Silvania, din zona Sălaj. În cazul acestei categorii au fost luate în considerare spumantele din întreaga țară, fără a exista o limitare a suprafeței cultivate cu viță-de-vie.
„Evoluția competiției în acești 8 ani demonstrează că producătorii mici și mijlocii au tot mai multă încredere în concurs și își doresc să testeze calitățile vinurilor pe care le produc, punând din ce în ce mai mult accent pe calitatea produselor. Observăm tot mai des că aceștia sunt dispuși să investească în tehnologii noi și conforme cu cerințele vitivinicole durabile, aceasta fiind, de altfel, direcția corectă la care ar trebui să se alinieze toți producătorii români. Într-o competiție atât de puternică, precum „Povești cu vinuri românești”, cheia e să-și găsească motivația, astfel încât să traseze linia fină dintre tradiție și viitor”, a declarat Georgel Costache, Vicepreședinte ADAR și Președinte al Juriului „Povești cu vinuri românești”.
Cea mai creativă copertă a catalogului „Povești cu Vinuri Românești 2023”
Anul acesta, dincolo de competiția tradițională, BASF România a lansat și un concurs de design pentru coperta catalogului dedicat vinurilor și spumantelor finaliste. Astfel, studenții de la facultățile de arte și design au fost provocați să creeze coperta broșurii „Povești cu Vinuri Românești 2023”, lucrările acestora fiind atent analizate de juriul specializat în domeniu: Matei Sandu, Profesor în cadrul Universității Naționale de Arte din București, Sorin Sorașan, Ilustrator, și Alexandru Mălăescu, Creative Partner în cadrul Long Shot Creative Shop.
„În industria aceasta, vinul și creativitatea sunt sinonime. Astăzi, cei mai mulți producători de vin sunt și povestitori. Catalogul nostru este o carte de povești ale acestor crame. Este important ca acest catalog să aducă permanent un element de noutate, începând chiar de la copertă, motiv pentru care am invitat tinerii artiști aflați la început de drum să participe la concurs”, a afirmat Mario Tomšić.
Creația desemnată câștigătoare aparține concurentei Diana Burcea, studentă în anul 2 la Universitatea de Vest din Timișoara, în cadrul Facultății de Arte și Design. Lucrarea ei urmează să devină imaginea a peste 5.000 de exemplare ale catalogului „Povești cu Vinuri Românești 2023”.
„Tinerii artiști fac parte din generația care devine vocea schimbării, iar noi am creat contextul și le-am oferit terenul ideal pe care să-și testeze talentul și autenticitatea. Potențialul este imens, iar noi, ca actor social, ne propunem să-l maximizăm”, a adăugat Mario Tomšić.
Comunitatea BASF a votat eticheta favorită și anul acesta
BASF România a integrat, și în ediția 2023, concursul destinat designului de etichete pentru sticlele de vin, desfășurat doar pe pagina de Facebook a companiei. Comunitatea a căpătat calitatea de juriu și a putut vota cea mai frumoasă etichetă, câștigătoarea aparținând vinului apus de soare al Cramei Moșia Domnească, Panciu.
Impactul acestei competiții este resimțit la nivelul cramelor mici și mijlocii din România, deoarece producătorii au șansa să stabilească conexiuni directe cu potențialii consumatori, să testeze gradul de percepție „la prima vedere” și, ulterior, să-și îmbunătățească imaginea de brand.
„Eticheta unui vin este cartea de vizită a producătorului. Percepția consumatorului asupra etichetei și designului sticlei de vin influențează substanțial procesul său decizional. Din acest motiv, vinificatorii își doresc, cu siguranță, să fie memorabili. Orice producător urmărește ca, pe lista scurtă a clientului, să existe numele vinului său, iar asta nu vine doar din calitatea gustului, ci și din aspectul produsului și din povestea pe care o transmite”, a încheiat Mario Tomšić.
BASF propune soluții integrate inovatoare pentru a susține evoluția agriculturii
Scris de Lumea Satului în .
- Extinderea opțiunilor pentru managementul buruienilor prin valorificarea excelenței în chimie, biotehnologie și cercetarea datelor
- Progrese în descoperirea unor noi moduri de acțiune a substanțelor active, formulări inovatoare, caracteristici biotehnologice pentru controlul buruienilor, dăunătorilor și bolilor
- Consolidarea poziției pe piața semințelor datorită inovațiilor în cercetare
BASF prezintă cele mai recente progrese în inovațiile sale din domeniul agriculturii: protecția culturilor, semințe și trăsături genetice și soluții digitale. Obiectivul companiei este de a oferi fermierilor soluțiile necesare pentru a putea depăși presiunile organismelor dăunătoare ale culturilor locale, precum și provocările climatice, schimbarea cerințelor de reglementare și așteptările tot mai exigente ale consumatorilor. Implementând strategia în agricultură anunțată în 2019, BASF își concentrează inovațiile pentru a îmbunătăți producția culturilor regionale majore, precum soia în America, pomi fructiferi și legume în Europa și cultura de orez în Asia Pacific. Valoarea determinată de aceste inovații în curs de materializare rămâne puternică, cu un potențial maxim de vânzări estimat la peste 7,5 miliarde de euro, susținut de produsele care vor fi lansate în următorii zece ani.
„Scopul nostru este să devenim, mai mult ca niciodată, un furnizor integrat de soluții pentru agricultură și să extindem opțiunile pe care le putem oferi fermierilor. Acesta este motivul pentru care continuăm să investim substanțial în gama noastră extinsă de tehnologii agricole, cu 944 de milioane de euro investiți în cercetare și dezvoltare, doar în 2022”, a declarat dr. Livio Tedeschi, președintele BASF Agricultural Solutions. „Fermierii pot continua să se bazeze pe noi în ceea ce privește furnizarea de noi substanțe active, formulări inovatoare și trăsături genetice, pentru a valorifica mai mult recoltele lor atât din punct de vedere economic, cât și din punctul de vedere al protecției mediului.“
„Produsele noastre aflate în dezvoltare demonstrează că nu ne oprim la valorificarea expertizei noastre în chimie și științe ale mediului, dar mergem mai departe, conectând-o cu cele mai noi abordări în materie de biotehnologie și digitalizare, pentru soluții de generație următoare”, adaugă dr. Peter Eckes, președinte R&D și reglementare în cadrul BASF Agricultural Solutions. „Domeniul combaterii buruienilor, în care BASF este lider de piață, este un exemplu excelent al modului în care abordarea noastră multidisciplinară oferă soluții care echilibrează nevoile fermierilor, ale societății și ale mediului.“
Progrese semnificative ale soluțiilor de management al buruienilor pentru fermierii din Europa
BASF lansează pentru fermierii din Europa soluții noi privind managementul buruienilor:
► Soluția SMART SPRAYING by Bosch BASF Smart Farming este disponibilă comercial în Europa pentru culturile de porumb, floarea-soarelui, sfeclă de zahăr și soia. Tehnologia, care susține o utilizare mai eficientă a erbicidelor, este accesibilă fermierilor printr-un parteneriat cu producătorul german de mașini agricole Dammann, pentru moment în țări precum Germania și Ungaria. Însă BASF Smart Farming continuă să dezvolte parteneriate suplimentare și să efectueze teste în câmp în America și Europa, cu scopul de a pregăti lansări comerciale în sezonul 2023/24.
► O noutate importantă în managementul buruienilor a fost lansată în rândul fermierilor din Marea Britanie care cultivă grâu, în 2022, prin omologarea Luximo® Active. Cu noul său mod de acțiune, Luximo este un instrument vital pentru controlul unor buruieni graminee, unele dintre cele mai dăunătoare buruieni care diminuează producția. Noi omologări Luximo sunt așteptate în Europa începând din 2025. Luximo oferă fermierilor din regiune un nou instrument pentru combaterea buruienilor rezistente, extrem de important pentru utilizarea eficientă a produselor de protecție a plantelor.
Inovații pentru fermierii care cultivă pomi fructiferi și legume în Europa
În Europa, BASF își propune să îmbunătățească aroma și calitatea fructelor și legumelor și să reducă pierderile și risipa de alimente prin tehnici de ameliorare superioară a varietăților de plante și prin inovațiile în chimie și în domeniul digital:
- BASF urmează să lanseze cea mai recentă substanță activă cu rol insecticid, Axalion™ Active. Aceasta aparține unei noi clase chimice, cu un nou mod de acțiune, fiind concepută pentru a proteja culturile de un spectru larg de dăunători. Axalion combate dăunătorii care au dezvoltat rezistență la clasele chimice existente și, în același timp, nu afectează insectele benefice și polenizatorii. Lansările vor începe în 2023 în zona Asia Pacific, urmând omologări în Europa și America Latină.
- După succesul înregistrat de BASF cu substanța activă Revysol® în combaterea bolilor la cereale, soia și porumb, compania urmează să lanseze Revysol® Active pentru pomi fructiferi, legume și orez, începând cu 2023. Formularea Revyona® menține performanța remarcabilă și profilul favorabil de mediu al Revysol®, asigurând o producție cantitativă și calitativă superioară. Formularea oferă un nivel ridicat de control al făinării, rapănului și al multor altor boli specifice pomilor fructiferi, viței-de-vie și cartofilor.
- Datorită performanțelor obținute în ameliorarea varietăților de legume, divizia BASF pentru semințele de legume a dezvoltat Sunions®, primul soi de ceapă fără lacrimi disponibil în supermarketuri. Începând cu 2022 este prezent în țări precum Franța, Germania, Italia și Regatul Unit.
- Fermieri din mai multe țări europene au acum acces la varietățile de semințe de legume BASF cu rezistență la viruși agresivi și greu de controlat. Printre acestea se numără Virusul fructelor rugoase brune al tomatelor (ToBRFV) și Virusul petelor de bronz la tomate (TSWV), ale căror infecții duc la pierderi calitative și cantitative de producții.
- Soiuri comerciale cu rezistență la ToBRFV sunt disponibile pe scară largă în Spania, Țările de Jos, precum și în Turcia, Maroc, Canada, Mexic și diferite alte țări.
- Lansat în Europa în 2021 și 2022, soiul Tayson de tomate pentru procesare are rezistență dublă împotriva TSWV, ceea ce completează pachetul de trăsături genetice al soiului, deja cel mai complet de pe piață.
- În 2022, oferta BASF de soluții digitale pentru pomi fructiferi și legume a fost îmbunătățită odată cu integrarea sistemelor de suport decizional prin achiziția Horta, o companie italiană de agricultură digitală. O altă soluție digitală importantă este aplicația Agrigenius Vite, care permite viticultorilor să ia decizii mai inteligente cu privire la aplicarea fungicidelor, maximizând producția și calitatea și reducând, în același timp, impactul asupra mediului.
Culturi frumoase, fermieri relaxați... Simpozionul de iarnă BASF 2023 a ajuns la Iași
Scris de Lumea Satului în .
„Congresul pentru înfrumusețarea culturilor“, organizat de BASF, a ajuns în luna februarie la Iași. Aici, peste 350 de fermieri din Regiunea Moldovei au descoperit cele mai noi tendințe în materie de îngrijire a plantelor, prin intermediul tehnologiilor revoluționare XR Star și XR Care, pentru a putea proteja frumusețea culturilor de cereale.
Momentele speciale, din care nu au lipsit prestațiile de teatru, lirice sau cele muzicale, au prefigurat prezentarea celor mai importante produse și tehnologii din portofoliul BASF, disponibile în 2023 pentru fermieri.
Conceptul XR Star și XR Care de la BASF
La evenimentul profesional de la Iași, specialiștii BASF au prezentat pe larg noutățile din portofoliul companiei, dar și tendințele și prospectivele acestui an.
Mihai Rusu, senior reprezentant pe Moldova Nord BASF, ne-a specificat că acest eveniment a fost dedicat pregătirii campaniei de producție agricolă 2023 deoarece în primăvara aceasta ne așteaptă noi provocări.
„Primele provocări din acest an constau în dispariția produselor de protecția plantelor pentru culturile de cereale, de aceea evenimentul a fost dedicat pentru producția culturilor de grâu, orz, triticale; vorbim de acei triazoli care să spunem că au rezolvat cea mai mare parte din problemele fermierilor. Triazolii au început să nu mai fie atât de eficienți în combaterea agenților patogeni ca urmare a rezistenței și ciclicității agenților patogeni. Compania BASF a venit cu niște produse inovatoare, conceptul XR Star și XR Care, cu produse care vin în întâmpinarea nevoilor fermierilor pentru a rezolva mare parte din tot ce înseamnă combaterea agenților patogeni, care sunt din ce în ce mai frecvenți în culturile de cereale. Produsele de protecția plantelor nu cresc productivitatea culturilor, ci fac în așa fel încât să scadă potențialul de producție a culturilor. Dacă e să revenim la produsele XR Star, sunt brandurile marcă omologate BASF, produse care în diferite combinații ajută fermierii să optimizeze pierderile de producție cauzate de agenții patogeni și, nu în ultimul rând, să obțină producții de calitate; nu vorbesc doar de productivitate la hectar, ci vorbesc și de o calitate din punctul de vedere al glutenului, proteinei și, bineînțeles, al toleranței mai mari a plantei împotriva stresului provocat de arșiță și temperaturi nefavorabile“, subliniază Rusu Mihai, reprezentant BASF Moldova Nord.
Schimbările pedoclimatice, nefavorabile culturilor
Ne confruntăm în ultima perioadă cu foarte multe probleme date de schimbările pedoclimatice și în special de clima care este din ce în ce mai nefavorabilă culturilor și aici vorbim de arșiță și secetă prelungită. „Efectul Excellence, produs și comercializat de BASF, pe care îl întâlnim în produsul XR Star, nu face altceva decât să încetinească îmbătrânirea plantelor și să ofere o viață tot mai lungă culturilor. Astfel, putem avea suficient timp de extragere a elementelor nutritive din sol și de a obține clar producții mult mai ridicate. Ar trebui să fim foarte atenți la ciclicitatea cu care aplicăm produsele pentru că, dacă aplicăm mai multe tratamente la culturile de cereale T1, T2 sau T3, în funcție de anul agricol, cu aceleași substanțe active s-ar putea ca deja de la tratamentul T2 cu aceeași substanță activă să nu mai avem eficacitate aproape deloc, de aceea am și promovat aceste pachete Xenium, Revysol, XR Star și XR Care, tocmai pentru a nu reveni în același an cu aceleași substanțe active, formând astfel rezistență la agenții patogeni pentru combaterea lor din cultură“, adaugă Rusu Mihai.
Cea mai mare problemă este apa, de aceea mare parte din produsele BASF se pot utiliza cu cantități reduse de apă la hectar.
„Dacă eram obișnuiți la triazoli cu cantități de 200-300 litri de apă soluție la hectar, vorbim acum de soluții cu cantități reduse de apă, 100 litri la hectar, care au aceeași eficacitate comparativ cu produsele consacrate în cantități mari de apă. Este important să reducem costul cu apa la hectar pentru că apa este o resursă care, din păcate, e cea mai lipsită din câmpurile noastre. Ne aflăm în momentul în care combaterea agenților patogeni devine din ce în ce mai dificilă și aceasta este dată și de un cumul de factori, vorbim de lipsă de precipitații, precipitații nu bine eșalonate, care duc la un grad foarte mare de dăunători. Toată lumea știe că dăunătorii nu fac altceva decât să fie o portiță pentru deschiderea ferestrei agenților patogeni“, încheie Rusu Mihai, specialist cu experiență în domeniu și reprezentant BASF Moldova Nord în cadrul evenimentului de la Iași.
Beatrice Alexandra MODIGA
Conferința BASF Research 2022. Mici, dar puternice: microorganismele contribuie la creșterea sustenabilității
Scris de Lumea Satului în .
- BASF conduce transformarea către creșterea sustenabilității cu soluții inovatoare pentru materii prime, procese și produse.
- Biotehnologia albă folosește microorganismele pentru a concepe produse care economisesc resursele și sunt prietenoase cu mediul înconjurător, dintr-o varietate de materii prime.
- Cercetarea de bază în domeniul biodegradării accelerează dezvoltarea materialelor durabile.
La BASF, inovația și sustenabilitatea sunt inevitabil conectate. Cercetătorii din întreaga lume lucrează la soluții inovatoare pentru a folosi surse alternative de materii prime și pentru a dezvolta procese de producție și produse ecologice. Proiectele actuale de cercetare și exemplele de inovații pentru diferiți pași ai lanțului valoric au fost prezentate de dr. Melanie Maas-Brunner, membru al Consiliului Director Executiv al BASF SE și Chief Technology Officer, împreună cu oameni de știință, în cadrul conferinței de presă BASF Research. Evenimentul s-a concentrat pe tehnologiile în care microorganismele contribuie la creșterea durabilității.
Platforma unică de cercetare și dezvoltare a BASF servește drept punct de plecare pentru dezvoltarea de soluții chimice durabile. „În ultimii ani, am adaptat sistematic această platformă la nevoile clienților noștri“, a spus Maas-Brunner. BASF are aproximativ 10.000 de angajați care lucrează în cercetare și dezvoltare în întreaga lume. În 2021, compania a investit aproximativ 2,2 miliarde de euro în dezvoltarea de produse durabile și noi domenii tehnologice. „Extinderea competențelor reprezintă, pentru noi, o sarcină permanentă“, a spus Maas-Brunner. Printre exemple se numără generarea de hidrogen fără CO2, electrificarea proceselor de producție și promovarea economiei circulare, precum și utilizarea de noi surse de materii prime și folosirea instrumentelor digitale cu și mai multă eficiență.
Investițiile în cercetare și dezvoltare își arată rezultatele; drept dovadă, produsele pe care BASF le-a introdus pe piață în ultimii cinci ani au generat vânzări în valoare de peste 11 miliarde de euro. În cadrul industriei chimice, BASF deține o poziție de lider în ceea ce privește numărul și calitatea brevetelor sale. „Sunt deosebit de fericit că, în 2021, 45% dintre cererile noastre de brevet au fost legate de inovații, cu un accent deosebit pe durabilitate, iar această tendință este în creștere“, a spus Maas-Brunner. Și pe termen lung compania dorește să-și crească vânzările și câștigurile din produse care aduc o contribuție semnificativă la sustenabilitate.
„Multe dintre tehnologiile care vor permite o societate neutră din punct de vedere climatic nu au fost încă inventate“, a spus Maas-Brunner. Prin urmare, este important să depășim provocările viitoare prin deschiderea către tehnologii și încorporarea conceptelor tehnologice alternative. „Pentru a face acest lucru, avem nevoie de alianțe cu toți actorii din industrie, știință, politică și societate. Alianțele dintre companii și instituțiile legislative sunt deosebit de importante pentru că avem nevoie de condiții-cadru bune care să sprijine acțiunile noastre“, a spus Maas-Brunner.
Biotehnologia albă devine tot mai importantă
Datorită gamei sale extinse de competențe tehnologice, BASF poate dezvolta soluții inovatoare pentru chimie neutră din punct de vedere climatic. Biotehnologia albă devine o parte din ce în ce mai importantă a setului de instrumente BASF. „Acestea sunt instrumentele naturii; oamenii le folosesc de mult timp și le rafinează în mod constant“, a spus dr. Doreen Schachtschabel, vicepreședinte White Biotechnology Research la BASF. Microorganismele, precum bacteriile sau ciupercile, sunt implicate în aceste procese biologice, inclusiv fermentarea și bio-cataliza. Ei folosesc diverse materiale organice pentru a le transforma în produse finale complet diferite – spre exemplu vin, pâine sau brânză, dar și substanțe pentru industria chimică. „Biotehnologia albă a devenit una dintre tehnologiile cheie, care ne permite să producem folosind o varietate de materii prime într-un mod eficient, care economisește resursele și, cel mai important, este flexibilă“, a spus Schachtschabel.
Lista de substanțe chimice și produse pe care BASF le produce prin metodele biotehnologiei albe este extinsă: biopolimeri, ingrediente esențiale pentru alimentația umană și animală precum vitamine și enzime, produse de protecție a culturilor, arome și parfumuri, precum și enzime pentru detergenți și ingrediente cosmetice. În cinci din cele șase segmente ale BASF – Produse chimice, Materiale, Soluții industriale, Nutriție și îngrijire și Soluții agricole – compania produce deja peste 3.000 de produse asociate cu biotehnologia sau biodegradabile. În 2021, acestea au contribuit cu peste 3,5 miliarde de euro la vânzări, iar tendința este în creștere.
Pentru a dezvolta noi procese și produse, cercetătorii BASF lucrează cu numeroși parteneri academici și industriali externi. Bazele tehnologice și abordările sunt de obicei foarte asemănătoare, în ciuda proprietăților diferite ale moleculelor.
În primul rând, este identificat un microorganism adecvat care poate fi cultivat. În pasul următor, genomul este modificat, dacă este necesar, acționându-se asupra metabolismului în așa fel încât bacteria sau ciuperca să producă fie mai mult dintr-o anumită substanță, fie o moleculă complet nouă, cu proprietăți noi.
Apoi începe procesul biologic propriu-zis: microorganismele produc molecula țintă în volumele dorite, în condiții optime. Substanțele nutritive și elementele constitutive pot fi materii prime regenerabile, precum zahărul, dar și fluxuri de deșeuri, produse reciclate și molecule sintetizate chimic.
Digitalizarea este esențială pentru dezvoltarea de noi procese și produse. Nu este vorba doar despre a lucra mai eficient. „Fără biologie computațională, în special bioinformatică, nu am fi capabili să facem ceea ce reușim astăzi“, a spus Schachtschabel.
Dezvoltarea insecticidului InscalisTM arată cum chimia clasică și biotehnologia se pot completa reciproc. Primul pas în producerea acestui insecticid este procesul de fermentare. Produsul intermediar este, apoi, transformat într-un produs de protecție a culturilor finale, printr-un proces de producție bazat pe chimia clasică. „În acest caz, aducem împreună ce este mai bun din ambele lumi: prin combinarea fermentației cu sinteza chimică selectivă, procesul hibrid ne permite să producem un produs extrem de eficient și durabil, în mod eficient din punctul de vedere al costurilor“, a spus Schachtschabel.
În viitor, BASF va continua să se bazeze pe o fundație flexibilă și extinsă de materii prime și tehnologii. „Recunoaștem că biotehnologia, ingineria și chimia clasică, atunci când sunt integrate în mod optim, permit procese care sunt foarte eficiente, precum și sustenabile din punct de vedere economic și ecologic. Acest lucru va ajuta BASF să-și atingă obiectivele de sustenabilitate“, a spus Schachtschabel.
Carbonul gazos – sursă alternativă de materie primă
Pe lângă fermentarea clasică, ce se bazează, de obicei, pe materii prime regenerabile, BASF și firma americană LanzaTech lucrează împreună la procese speciale în care bacteriile folosesc surse gazoase de carbon, cum ar fi monoxidul de carbon și dioxidul de carbon, ca materie primă. Carbonul poate proveni din gazele reziduale de la oțelării, rafinării și fabrici chimice, dar și din deșeurile menajere gazeificate. „Ne dorim să valorificăm potențialul fermentației gazelor pentru a produce substanțe chimice, utile în lanțurile valorice chimice“, a spus prof. Michael Helmut Kopf, director Alternative Fermentation Platforms, în cadrul BASF. Unitățile de producție LanzaTech din China folosesc deja această tehnologie pentru a produce etanol și o altă fabrică din Belgia va fi în curând operațională. Cele două companii ar dori acum să producă alcooli superiori și alți intermediari folosind procese de fermentare a gazelor.
„Bacteriile noastre sunt special concepute astfel încât să poată transforma deșeurile de carbon într-o varietate de intermediari doriți“, a explicat dr. Sean Simpson, fondator și Chief Scientific Officer, LanzaTech. BASF, la rândul său, contribuie cu expertiza sa în chimie și tehnologia proceselor, precum și în intensificarea proceselor în acest proiect de dezvoltare. BASF proiectează, de asemenea, procesul de separare și purificare a produselor din sistemul de fermentație, astfel încât acestea să poată fi introduse în lanțurile valorice.
Există mai mult decât suficiente surse alternative de carbon în întreaga lume, care pot fi folosite pentru fermentarea gazelor. „Dar acest lucru va necesita o schimbare de mentalitate, pentru a permite proiecte cu caracter intersectorial – spre exemplu, conectarea industriei chimice cu fabricile de oțel sau cu firmele de gestionare a deșeurilor“, a spus Simpson. Disponibilitatea mai ridicată a unor astfel de surse alternative de materii prime va însemna mai puțină nevoie de materii prime fosile virgine pentru a produce substanțe chimice.
„Tehnologiile de gazificare a materialelor reziduale, fermentarea gazelor – împreună cu hidrogenul durabil și energia regenerabilă pentru sinteza produselor – și procesele eficiente de purificare a rezultatelor produselor pot, în viitor, să aducă o contribuție importantă la îmbunătățirea sustenabilității lanțurilor noastre valorice“, a spus Kopf, comentând potențialul tehnologiei.
Înțelegerea în detaliu a biodegradării
La BASF, bacteriile și ciupercile joacă un rol nu numai în producția de produse durabile. „Pentru noi, sustenabilitatea înseamnă, de asemenea, să cunoaștem exact cum și de ce microorganismele din mediu biodegradează produsele noastre după ce sunt folosite“, a spus profesorul Andreas Künkel, vicepreședintele Research Biopolymers în cadrul BASF. Biodegradarea înseamnă că microorganismele metabolizează molecule organice complexe în energie, apă, dioxid de carbon și biomasă.
Pentru a utiliza această metodă naturală și pentru a dezvolta produse complet biodegradabile este nevoie de o înțelegere fundamentală a chimiei și a proceselor biologice. Prin urmare, BASF și-a extins semnificativ activitățile de cercetare și dezvoltare referitoare la biodegradare, în ultimii 10 ani. „Acest subiect incredibil de complex poate fi abordat doar de către o echipă interdisciplinară“, a spus Künkel. El a subliniat importanța colaborării interne și externe cu clienții, universitățile și institutele de cercetare, cu care BASF a realizat experimente ample în laborator și în teren. „Ne uităm în detaliu la modul în care ar trebui să proiectăm materialele astfel încât produsele noastre să se biodegradeze în sol și în sisteme tehnice, cum ar fi instalațiile de compost și de tratare a apelor reziduale“, a explicat Künkel.
Un astfel de exemplu este folia biodegradabilă ecovio®. Este un produs certificat biodegradabil în sol și ajută fermierii să obțină recolte mai mari. După recoltare, stratul protector poate fi pur și simplu arat, iar microorganismele din sol îl vor descompune. Cercetătorii BASF au lucrat cu oameni de știință de la ETH Zurich pentru a examina cum și de ce această folie se biodegradează în sol – atât în laborator, cât și pe teren. Pentru a face acest lucru au dezvoltat noi metode de analiză care pot dovedi procesul de transformare biologică a carbonului din folia protectoare, în dioxid de carbon și biomasă.
O altă utilizare importantă a materialelor biodegradabile este reprezentată de ingredientele pentru detergenții de rufe, detergenții pentru mașina de spălat vase și cosmetice, care ajung în stațiile de epurare a apelor uzate la finalul ciclului de viață. Și în acest caz este esențial să înțelegem exact modul în care structura materialului influențează biodegradarea acestuia.
Pentru a extinde portofoliul de noi produse biodegradabile certificate, instrumentele digitale sunt o componentă importantă a muncii de cercetare. Cu colecția sa extinsă de date despre biodegradare, BASF poate dezvolta modele computerizate care să prezică într-un stadiu foarte incipient al dezvoltării produsului proprietățile și gradul de biodegradare a moleculelor și materialelor și, astfel, să permită adaptarea structurilor acestora în consecință. „BASF este un pionier și un lider în modelarea digitală a biodegradării predictive. Acest lucru este util atunci când cooperăm cu clienții pentru a dezvolta produse biodegradabile personalizate pentru o anumită aplicație“, a spus Künkel.
Gala BASF. Vinurile câștigătoare în concursul „Povești cu vinuri românești“
Scris de Lumea Satului în .
Finala concursului „Povești cu vinuri românești“, aflat la cea de-a 7-a ediție, și-a desemnat câștigătorii. Organizat de BASF în colaborare cu Asociația Degustătorilor Autorizați din România, în cadrul festivităților desfășurate la Brașov, după ce au fost trecute în revistă toate regiunile viticole ale țării, juriul a ales pentru podium cele mai bune vinuri produse de viticultorii mici din România.
De la început trebuie spus că la acest concurs au putut participa, de-a lungul anilor, toți producătorii mici și mijlocii de vinuri care cultivă viță-de-vie pe o suprafață de maximum 100 ha. Un criteriu a constat în înscrierea vinurilor albe, roșii și roze obținute în ultimii 3 ani de producție.
Concursul național se desfășoară în perioada februarie – mai, în 4 etape regionale: Moldova, Dobrogea și Muntenia, Oltenia și Banatul de Sud, respectiv Transilvania și Banatul de Nord. În cadrul fiecărei dintre etapele regionale sunt selectate câte 3 vinuri finaliste pentru fiecare categorie.
S-a utilizat un sistem internațional de punctaj în care se evaluează culoarea și aspectul, intensitatea, tipicitatea și calitatea mirosului, apoi din punct de vedere gustativ: tipicitatea, calitatea, intensitatea și persistența gustativă, iar la final s-a analizat armonia generală. Pentru a ajunge în finală, cele 36 de vinuri s-au făcut remarcate în regiune prin notele excelente obținute din partea juriului. Acesta e format din experții Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR), care s-au bazat pe normele sistemului internațional de evaluare stabilite de Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIVV).
Iată câștigătorii aleși din cele 36 de vinuri selecționate:
Vinuri albe:
Locul 1 – MINCIUNĂ LICĂ, Sauvignon Blanc, sec, 2021
Locul 2 – STAȚIUNEA DE CERCETARE PIETROASA, Tămâioasă Românească, sec, 2021
Locul 3 – CRAMA MENNINI, Sauvignon Blanc, sec, 2021
Vinuri roze:
Locul 1 – CRAMA TRITTERA, Cabernet Sauvignon, sec, 2021
Locul 2 – CRAMA HAMANGIA, Cabernet Sauvignon, demisec, 2021
Locul 3 – CRAMA GABAI, Fetească Neagră + Pinot Noir + Cabernet Sauvignon, sec, 2021
Vinuri roșii:
Locul 1 – CRAMA DAICONI, Merlot, sec, 2018
Locul 2 – PFA OLTEANU MARIAN, Fetească Neagră, sec, 2019
Locul 3 – CRAMA VINALTUS, Negru de Drăgășani + Cabernet Sauvignon, sec, 2018
Premiile oferite sunt atractive pentru viticultori. De exemplu, în edițiile anterioare acestea au constat în kit-uri de promovare a afacerii, în valoare de 5.000 de euro fiecare sau, la alegere, echipamente pentru aplicarea tratamentelor la vița-de-vie.
Dr. inginer Georgel Costache, șeful juriului din concurs și vicepreședintele Asociației Degustătorilor Autorizați din România, ne-a declarat: „Ediția de anul acesta, cea de-a șaptea, a prezentat vinuri evoluate calitativ – și mă refer atât la vinurile albe, cât și roșii sau roze. Trebuie subliniat faptul că membrii juriului sunt degustători autorizați și membrii ai Asociației Degustătorilor Autorizați din România. În privința câștigătorilor, la vinurile albe a câștigat un Sauvignion Blanc din 2021, un vin atrăgător prin deosebita sa finețe dată de arome foarte suave și delicate. Vorbim de niște arome florale, cum ar fi floarea de tei, parfum de ardei verde... De fapt, este vorba de aroma florilor de viță-de-vie primăvara atunci când via înflorește. Și tocmai aceste arome i-au dat acestui vin o mare personalitate.
La categoria Vinuri Roșii a câștigat un Cabernet Sauvignon 2018, un vin foarte evoluat cu arome de fructe, în special de sâmbure de vișină ușor amăruie, de frăguțe și, mai ales, de zmeură. Din punct de vedere gustativ are un cache de vișină care îi dă un farmec aparte.
În privința vinurilor roze, anul acesta a câștigat un Cabernet Sauvignion Roze din localitatea Livada, județul Satu Mare: am simțit nevoia să spun numele localității pentru că am rămas și eu surprins de calitatea produsului. Despre acest roze pot spune că are culoarea ideală, spre roz somon, la care se adaugă aromele florale, suave, deosebit de fine. La toate acestea am remarcat și aromele de fructe, cum ar fi cireșe amare, mure sau coacăze negre, specifice acestui tip de cabernet. În plus, am sesizat și un miros fin de rodii.“
Până acum, de la prima ediție, peste 1.500 de probe de vin au fost evaluate de juriul desemnat de Asociația Degustătorilor Autorizați din România. Juriul fiecărei etape a reunit unii dintre cei mai cunoscuți specialiști în degustarea vinului, oenologi apreciați la nivel național și internațional.
Bogdan Panțuru
Divizia europeană a BASF Agricultural Solutions are o nouă conducere
Scris de Simona David în .
Gustavo Palerosi Carneiro (45 de ani) a fost numit Senior Vice President al diviziei europene BASF Agricultural Solutions, cu sediul în Limburgerhof, Germania, se arată într-un comunicat de presă. Anterior, acesta a ocupat funcția de Senior Vice President al diviziei Global Strategic Marketing Agricultural Solutions. În același timp, Livio Tedeschi (50 de ani), predecesorul său, va prelua funcția de președinte al diviziei BASF Agricultural Solutions.
“Evoluțiile recente din Europa au pus în evidență rolul esențial deținut de agricultură și de fermieri. Mai mult decât oricând, consider că este de datoria noastră să îi sprijinim cu soluții agricole durabile, pentru a continua consolidarea producției și securității alimentare, nu doar în Europa, ci la nivel global”, spune Palerosi Carneiro. “Obiectivul meu, în noua funcție de lider al diviziei agricole europene a BASF, este să oferim soluții pentru provocările actuale. În același timp, ne dorim să contribuim la realizarea strategiei Farm to Fork și să modelăm, în mod activ, transformarea către un sistem agroalimentar mai durabil”.
Gustavo Palerosi Carneiro s-a născut în Piracicaba, Brazilia, în 1976. A studiat Administrarea Afacerilor în Brazilia și Finanțe în Canada și deține un MBA la Universitatea din Sao Paulo, Brazilia. Palerosi Carneiro a lucrat pentru BASF încă din 1999, în diferite poziții și divizii din Europa, America Latină și Asia. A condus afacerile agricole ale BASF în regiunea Asia Pacific și, cel mai recent, divizia Global Strategic Marketing.
Pe o piață a vinului de peste 406 milioane de euro, BASF România lansează a 7-a ediție a concursului dedicat industriei de profil
Scris de Lumea Satului în .
- „Povești cu vinuri românești”, competiție locală dedicată producătorilor mici și mijlocii
- Juriul format din degustători experți, membri ai Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR)
- Piața de vinuri din România, estimată la peste 406 milioane de euro și un volum de 530 milioane de litri
București, 7 Martie 2022
BASF Agricultural Solutions România, unul din cei mai mari furnizori ai pieței locale de produse pentru protecția plantelor, anunță lansarea celei de-a 7-a ediții a concursului „Povești cu vinuri românești”. Competiția este dedicată viticultorilor mici și mijlocii din toată țara, cu suprafețe cultivate sub 100 de hectare.
Și în acest an, concursul „Povești cu vinuri românești” se va desfășura în 4 faze, organizate în funcție de marile regiuni viticole ale țării, urmate de marea finală națională. În cadrul fiecărei faze regionale, membrii comisiei de jurizare, degustători experți, membri ai Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR), vor desemna câte 3 vinuri finaliste pentru fiecare categorie (vinuri roșii, albe și roze). Finala națională, ce va avea loc la mijlocul lunii mai, va cuprinde astfel 36 de vinuri.
„Prima ediție a concursului a fost organizată în 2016 și, încă de atunci, a rămas o inițiativă de a sprijini cramele mici și mijlocii din România. În urma programului de reconversie pentru vița de vie, început în anul 2009, în multe zone din țară s-au înființat plantații viticole, urmate deseori de crearea sau modernizarea cramelor. Acest program de sprijin a contribuit la o revigorare a domeniului viti-vinicol din România și a impulsionat producerea vinurilor românești”, a declarat Mario Tomšić, Country Manager BASF Agricultural Solutions România.
Potrivit afirmațiilor sale, dezvoltarea industriei de profil din România se confruntă cu provocarea promovării și vânzării produselor nou lansate, respectiv branduri și crame mai puțin cunoscute, care însă realizează vinuri de calitate.
„Pentru cramele mici și mijlocii (sub 100 ha), competiția cu producătorii foarte cunoscuți este cumva dezechilibrată. Producătorii mari, consacrați, exploatează suprafețe mult mai mari de viță de vie, își distribuie vinul pe scară largă, la nivel național, și dețin în portofoliu branduri deja cunoscute. Astfel, proiectul nostru, „Povești cu vinuri românești” a fost lansat din dorința de a susține acest segment al pieței, un aspect important fiind faptul că nu este percepută nicio taxă pentru participare”, a subliniat Mario Tomšić.
Un alt avantaj major al competiției susținute de BASF Agricultural Solutions România este acordarea de premii consistente pentru dezvoltarea afacerii. Spre exemplu, ediția din acest an va oferi câștigătorilor din faza națională un premiu în valoare de 5.000 de euro, constând, la alegere, în utilaje pentru aplicarea tratamentelor la vița de vie sau produse BASF. Potrivit companiei, scopul acestor premii este să ajute viticultorii în a obține struguri de calitate din care să fie realizate vinuri remarcabile.
Cele patru etape regionale sunt grupate în funcție de principalele zone recunoscute la nivel național pentru producția de vin – Moldova, Oltenia, Muntenia și Dobrogea, Transilvania și Banat. Raportat la principalele crame care se înscriu în concurs, cca. 23% dețin o suprafață cultivată sub 10 hectare, aproximativ 60% cultivă suprafețe între 11 – 50 ha, iar 17% cultivă între 51 – 100 ha de viță de vie.
„Dincolo de premiile atractive pentru producătorii mici și mijlocii, alte avantaje ale participării la concursul nostru sunt introducerea finaliștilor într-un catalog de vinuri realizat anual care se distribuie către întreaga industrie de profil și partenerii BASF, promovarea cramelor și a oenologilor din România, cât și recomandări privind tehnologii care se pot aplica pentru obținerea unei culturi sănătoase”, a mai spus Country Manager-ul companiei.
În ceea ce privește mecanismul de jurizare, comisia formată din membri ADAR utilizează normele sistemului internațional de evaluare, stabilite de Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIVV). Astfel, toate probele de vin sunt evaluate ”în orb” - niciun membru al juriului nu cunoaște cărui concurent îi aparține proba de vin analizată. Ordinea degustării se respectă cu strictețe - întâi se evaluează vinurile albe, apoi cele roze, apoi cele roșii. În același timp, examinarea se face din punct de vedere vizual, olfactiv și gustativ.
Concursuri dedicate etichetelor din piața de vinuri
Dincolo de concursul dedicat vinurilor locale, BASF Agricutural Solutions România lansează și o competiție dedicată etichetelor de pe sticlele de vin. Acest concurs se desfășoară pe două paliere. Pe de o parte, fanii paginii de Facebook a companiei au șansa de a vota cea mai atractivă etichetă, fiind oferite premii valoroase. Pe de altă parte, un juriu alcătuit din specialiști în domeniul advertising-ului va alege eticheta cu cel mai frumos design și cu cele mai mari șanse de a avea succes pe piață.
„Noua componentă de competiție introdusă în acest an, dedicată etichetelor vinurilor înscrise în concursul „Povești cu vinuri Românești” are rolul de a face cunoscute produsele către un target nișat, educat și care deține capacitatea de a recunoaște valorile unui vin. Astfel, în juriu am ales profesioniști cu experiență dovedită: Liviu Țurcanu (Creative Director, Mercury360 Communications), Alex Mălăescu (Creative Partner, Long Shot), Joaquin Bonilla – (Creative Director Consultant, Godmother), Gelu Florea (Senior Art Director, Godmother) și Cezar Necula (Senior Art Director/ Founder, Kingstag Studio)”, a afirmat Mario Tomšić.
Premiul oferit în cadrul competiției jurizate de profesioniști constă într-o licență, timp de un an, pentru aplicația Agrivi destinată farm management-ului.
Piața vinului din România - 2 miliarde de lei (peste 406 milioane de euro) în 2021
„Unul dintre aspectele importante luate în calcul atunci când am decis să oferim pieței de profil șansa unui astfel de concurs, a fost faptul că viticultura are un potențial deosebit în România, un istoric important, condițiile fiind favorabile. Mai mult decât atât, această industrie poate reprezenta statutul de ambasador pentru România și peste hotare. Un alt aspect a fost acela ca noi, BASF Agricultural Solutions România, să contribuim în mod direct prin recomandări și soluții, la obținerea unor producții sănătoase de struguri. Doar așa se poate discuta de vinuri de bună calitate, pornind de la o materie primă excelentă”, a declarat Mario Tomšić.
Astfel, potrivit estimărilor sale, piața locală de vin s-a situat, în 2021, la cca, 2 miliarde de lei, în timp ce volumul a ajuns la aproximativ 530 de milioane de litri de vin. România se situează, astfel, pe locul 6 în Uniunea Europeană din punct de vedere al volumelor produse, după Italia, Spania, Franța, Germania, Portugalia, și pe locul 13 la nivel mondial.
„Anul 2021 a fost unul foarte bun pentru viticultură și vinificație, astfel încât România a fost printre puținele țări din UE care au înregistrat o creștere a producției. Estimările OIVV indică o majorare a producției de vin, în 2021, pentru țara noastră cu 37% față de 2020, fiind cea mai mare creștere din UE”, a încheiat Mario Tomšić.