cemrom doloflor
update 21 Jun 2018

John Deere aniversează 100 de ani de la primul tractor ce a ieșit pe poarta fabricii

John Deere aniversează 100 de ani de la primul tractor ce a ieșit pe poarta fabricii

”Waterloo Boy”, așa s-a numit primul tractor ce a fost produs de John Deere. De la idee și până la proiectarea efectivă a tractorului compania a avut nevoie de o perioadă de 6 ani, destul de puțin, dacă ne gândim că ”acțiunea” se desfășoară la începutul anilor 1900, când tehnica și tehnologia agricolă se aflau la început.

Compania John Deere și-a început activitatea producând, în primă fază pluguri cu destinație agricolă. În 1912, John Deere s-a confruntat cu o mare provocare. În timp ce compania a înregistrat succes în segmentul de producere a plugurilor, devenind în scurt timp cel mai mare producător din lume, se simțea lipsa un tractor pentru a-și completa gama de produse.

John Deere old

Presiunea din partea dealerilor de a include un tractor pe acea linie de echipament a fost considerabilă. Cererea de cai putere pe piață a fost puternică, iar toți concurenții principali ai producătorului american aveau în ofertă și modele de tractoare. Este important de precizat și faptul că, în acele vremuri plugurile se vindeau în pachet cu tractoarele, ceea ce a determinat o presiune și mai mare asupra companiei pentru a face față cererii de pe piață.

Tractorul ”All-Wheel-Drive” –  6 ani de proiectare

În următorii patru ani, Joseph Dain și echipa lui de ingineri au lucrat la un design cu trei roți, bazat pe ingineria disponibilă în acea perioadă. Eforturile nu au fost în zadar, astfel că la 19 noiembrie 1917, bordul companiei Deere a votat ”producerea a 100 de tractoare de tip Dain”. Ulterior acest model de tractor a fost redenumit ”All-Wheel-Drive”.

Din nefericire, All-Wheel-Drive avea un preț de vânzare mult prea ridicat pentru acele vremuri. Fermierii au considerat că prețul de 1.200 de dolari nu este justificat. La rezultatele slabe înregistrate de acest model a contribuit și faptul că, în timpul introducerii sale pe piață, economia generală suferea de o recesiune. Ca urmare, au fost vândute numai 90 de unități de tractoare cu tracțiune integrală. Compania a cheltuit șase ani și 250.000 de dolari pentru dezvoltarea All-Wheel-Drive, iar vânzările au fost dezamăgitoare.

Apariția modelului ”Waterloo Boy”

Waterloo Boy 1918

În ciuda rezultatelor slabe înregistrate, un lucru era cert compania americană avea nevoie de un tractor, iar dealerii îi doreau acum. Soluția pentru această problemă a fost găsită în Compania Petrolieră Waterloo, care era pusă în vânzare în acel moment.

Conducerea John Deere nu a ezitat și a achiziționat compania, cumpărând, în același timp și tractorul Waterloo Boy în martie 1918. Așa cum îi spune și numele Waterloo Boy era un tractor simplu, robust și, mai important, ieftin de construit. Făcând un calcul simplu, compania și-a dat seama că poate produce tractoare la un preț de aproximativ 700 de dolari. Achiziția a venit, de asemenea, cu o fabrică de producție în Waterloo, Iowa, gata să producă tractoarele. Important de precizat este faptul că, astăzi, la Waterloo, Iowa, compania John Deere deține fabrica unde se produc tractoarele din seria mare: 7R, 8R, 9R, RT și 9RX.

Vânzările înregistrate cu tractorul Waterloo Boy

Waterloo Boy

Pentru următorii șase ani, John Deere a comercializat agresiv Waterloo Boy în timp ce își perfecționează designul. În acest timp, Deere a introdus mai mult de o duzină de variații ale tractorului, mărind dimensiunea motorului la 465 de centimetri cubi. O economie înfloritoare a impulsionat vânzările de tractoare, ceea ce a contribuit la stabilirea fermă a companiei pe piața tractoarelor.

Cu toate acestea, Waterloo Boy nu putea concura cu tractorul de la Henry Ford-Fordson, care la momentul respectiv se vindea cu mai puțin de 400 de dolari. Designul și prețul compact al tractoarelor Fordson, au determinat o restructurare a tractoarelor produse de John Deere.

Folosind planuri prototipuri obținute odată cu achiziționarea Waterloo Boy, inginerii Deere au construit un tractor care nu numai că era mai compact, dar și mai puternic, fiind capabil să tragă un plug cu trei capete. Pentru acest tractor inginerii au folosit un motor robust cu doi cilindri care ar putea arde orice combustibil.

Impresionați de eforturile inginerilor, conducerea John Deere a aprobat fabricarea a ceea ce a fost desemnat modelul D și a lovit piața în 1924. În următorii 29 de ani, dealerii John Deere au vândut tractoare în valoare de peste 161.000 de dolari.

John Deere Model L 1937

Un deceniu de tractoare John Deere aniversate cu prețuri speciale la 11 modele

IPSO Agricultură, distribuitor exclusiv al utilajelor John Deere în România, le propune în acest an fermierilor, o serie de evenimente tematice, tocmai pentru a celebra centenarul în activitatea de tractoare a companiei americane.

IPSO Agricultură, lider în piața de mașini și utilaje agricole, dar și unic distribuitor al utilajelor John Deere, aniversează cei 100 de ani de tractoare John Deere cu prețuri speciale la tractoarele din gama mică  (3/4 cilindri) și gama mare (6 cilindri).

Scopul acestei campanii este acela de a ajunge cu modele de tractoare din gama mică, în cât mai multe ferme din România. Prin intermediul acestei campanii, John Deere, un brand premium, devine și accesibil, în mod special fermelor mici.

Campania derulată de IPSO Agricultură se desfășoară în perioada 13 decembrie 2017-30 iunie 2018  și cuprinde prețuri speciale la 11 modele de tractoare: 5050E, 5075E, 5090M, 5100R, 6105MC, 6115RC, 6130R, 6120M, 6155M, 7230R și 8270R. Prețurile promoționale pornesc de la 24.900 euro/fără TVA și pot ajunge până la 160.000 euro/fără TVA. Prețurile pot oscila și în funcție de opțiunile suplimentare selectate.