Să mâncăm mai multă carne românească
Recent, rețeaua de magazine Kaufland România a inaugurat Raftul Românesc – zona special amenajată în magazine în care sunt expuse separat produsele din carne de porc românească. Totul pentru a încuraja clienții să opteze pentru produse autohtone și a susține astfel economia locală. Raftul Românesc face parte din primul program național pentru carne românească, care ajunge astfel la peste 800 de porci preluați în fiecare zi pentru a aproviziona magazinele din întreaga țară cu carne de porc de proveniență locală. Astfel, Kaufland ajunge în anul 2018 la peste 200.000 de porci preluați pe an, cantitate care crește treptat, obiectivul asumat pentru 2020 fiind de 300.000 de porci/an.
„Avem obiectivul ca programul de creșterea efectivelor de animale şi cel de susținerea reproducției la suine să se desfășoare timp de 8 ani. Este prevăzut în Programul de Guvernare pentru a susține produsele deficitare. Mie, ca ministru, îmi vine misiunea să îl pun în practică. Noi avem o ţintă, în opt ani, şi sperăm să atingem acest obiectiv în etapele pe care le vom desfășura, dar dacă vom avea un succes mai devreme, cu atât mai bine. Programul derulat cu Cooperativa Agricolă „Ţara Mea“ este un proiect început anul trecut şi nu are termen, dar are însă nişte obiective de atins: să ajungă ca cel puţin 60% din consumul fiecărui magazin din acest lanţ să fie asigurat din carnea produsă în România. Cel puţin 60%, dar asta nu ne opreşte deloc să ajungem la 100%“, a precizat Petre Daea, la lansarea Raftului Românesc cu produse din carne de porc în lanţurile de magazine Kaufland.
Bogdan PANȚURU
carne, carne romaneasca, Kaufland Romania
- Articol precedent: Concursul Național de Nutriție Animală la USAMV Iași
- Articolul următor: APIA: Se depun Cererile de solicitare a ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor