Reducerea TVA la pâine se va regăsi în scăderea proporţională a preţurilor la raft
- Scris de Lumea Satului
- Publicat în Alimentatie
Reducerea TVA la pâine, la 9%, se va regăsi în scăderea proporţională a preţurilor la raft, se arată într-un comunicat al reprezentanţilor Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), remis miercuri AGERPRES.
'Ne aflăm într-o situaţie extrem de dificilă de subconsum şi suntem cu toţii de acord că o cotă mare de TVA este o frână în creşterea consumului şi, implicit, a bunăstării cetăţenilor. În ultimul timp au fost destui sceptici care au descurajat Executivul să reducă mai devreme taxa pe valoarea adăugată pretinzând că o micşorare a acesteia se va regăsi în profitul comercianţilor. Noi dorim să ne adresăm consumatorilor noştri, dar şi celor care au rezerve în legătură cu această măsură, asigurându-i că diferenţa de preţ aferentă scăderii cotei de TVA va fi resimţită de clienţii noştri în buzunarul lor', spun reprezentanţii AMRCR.
Ordonanţa care vizează reducerea TVA pentru pâine a fost adoptată în şedinţa de marţi a Guvernului. Măsura vizează implementarea unei cote reduse a TVA de 9% pentru livrarea de pâine, grâu şi făină. Premierul Victor Ponta a anunţat că diminuarea TVA pentru pâine va intra în vigoare de la 1 septembrie 2013.
Marii retaileri îşi propun să întreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca preţurile de la raft să scadă în mod efectiv cu acelaşi procent cu care va scădea cota taxei.
'Un element esenţial al acestui demers este implicarea producătorilor. În consecinţă, membrii AMRCR vor continua operaţiunile comerciale cu producătorii care înţeleg să respecte şi să aplice această măsură economică. În opinia membrilor noştri, cei mai mari operatori de retail de pe piaţa românească, o astfel de măsură va contribui la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali şi va stimula cu siguranţă şi consumul', a declarat Delia Nica, director executiv AMRCR.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) este o asociaţie profesională din care fac parte cei mai mari jucători care operează pe piaţa de retail din România. Aceasta a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert. AMRCR este singura reprezentantă a României la Eurocommerce.
AGERPRES
Articole înrudite
-
„Deși 2022 a fost complicat, este un an peste care se poate trece...“
in Actualitate -
Scumpirea energiei determină scăderea producției în brutării
in Alimentatie -
Siguranța alimentară și prețul - principalele preocupări ale consumatorilor din România
in Alimentatie -
„Avem prețuri mai mari de livrare, dar producțiile sunt mai mici“
in Agrotehnica -
Pâinea de ritual
in Traditii -
Pâinea se va scumpi și în 2022
in Alimentatie -
Noi reglementări privind centralizarea prețurilor la carcasele de animale
in Actualitate -
Prețurile alimentelor de bază în perioada Paștelui
in Actualitate -
Zona de cereale din UE este stabilă, însă producătorii sunt afectați de prețurile scăzute și costurile ridicate
in Actualitate -
Situație fără precedent în evoluția prețului cărnii la raft!
in Actualitate
Articole recente - Lumea Satului
- Totul despre tuberoze. Cum să le crești, să le îngrijești și să te bucuri de beneficiile lor
- Meșterii populari, vestitori ai primăverii la Iași
- Rețetă de post - chiftele de ghebe
- Reducerea stresului de înțărcare cu ajutorul nutrețurilor combinate ale institutului IBNA BALOTEȘTI
- Schimbările climatice și epoca de semănat
- KORVETTO™ – Erbicidul nr. 1 pentru combaterea buruienilor dicotiledonate din cultura de rapiță
- APPR devine Forumul Agricultorilor și Procesatorilor Profesioniști din România
- Întâlnirea fermierilor din județul Iași cu cercetătorii
- Noi produse pentru protecția plantelor lansate de Corteva Agriscience
- ARME CONTRA ARME