Grupul Lactalis pune lacătul pe fabrica din Miercurea Ciuc
Grupul Lactalis România a început procedurile de închidere a fabricii din Miercurea Ciuc, preluată „la pachet“ în 2016 cu Covalact, însă anunţă investiţii în celelalte fabrici rămase: Oiejdea - judeţul Alba, Sfântu Gheorghe - judeţul Covasna, Câmpulung Moldovenesc - judeţul Suceava şi Tunari - judeţul Ilfov.
„Angajaţii noştri din cadrul unităţii au fost anunţaţi, iar prioritatea noastră este să îi susţinem în perioada următoare şi să le oferim tot suportul posibil. În acelaşi timp, dorim să ne reafirmăm angajamentele investiţionale şi de dezvoltare pe piaţa românească, ca parte a strategiei de afaceri pe termen lung a Grupului Lactalis.
Am investit peste 60 de milioane de euro în ultimii 5 ani în România, iar pentru anul în curs avem planificate investiţii de peste 13 milioane de euro. Aceste investiţii ne vor permite să fim mai competitivi şi să ne diversificăm în continuare portofoliile de produse, în beneficiul final al consumatorilor români“, precizează Onur Barim, directorul general al Grup Lactalis România.
În unitatea din Miercurea Ciuc a Grupului îşi desfăşoară activitatea 95 de angajaţi. Ei vor avea acces la măsurile compensatorii şi la toate beneficiile prevăzute în contractul colectiv de muncă pentru procedura concedierii colective, spun reprezentanţii grupului Lactalis.
Decizia luată nu afectează în niciun fel portofoliul de produse ale brandurilor Lactalis România. Sortimentele de lactate produse la Miercurea Ciuc vor fi realizate în continuare în celelalte fabrici româneşti ale grupului, astfel încât consumatorii români vor avea mai departe acces la aceste produse.
De exemplu, Valentin Ciubotari este inginer în industria alimentară și activează în domeniul studiat, fiind în momentul de față responsabil de cercetarea, dezvoltarea și inovarea produselor comercializate de Lactalis, fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.
„Din anul 2017 profesez în domeniu. M-am angajat inițial în fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, cu tradiție în procesarea produselor lactate, ocupând diferite funcții, ca operator, șef de formație, tehnolog, analist de producție și în final inginer în cercetare și dezvoltare.
În acest moment ocup funcția RND specialist în cadrul firmei Lactalis România, care face parte din Grupul Lactalis, un grup internațional care se ocupă cu procesarea produselor lactate. Jobul meu constă în cercetarea, inovarea, dezvoltarea produselor lactate pe care le producem în fabricile grupului. În departamentul de cercetare lucrez de aproximativ 1 an de zile.
În acest timp am reușit să dezvoltăm câteva produse, de exemplu crema de unt, budinca, care este un desert produs la Rarăul, sau urda. Fabrica are o capacitate de producție de aproximativ 120.000 litri/zi“, specifică Valentin Ciubotari, inginer în industria alimentară.
Lactalis este în prezent liderul pieţei de lactate, deţinând inclusiv cea mai mare companie din domeniu – Albalact.
Grupul Lactalis România reuneşte 2.000 de angajaţi, 8 branduri româneşti consacrate (Zuzu, Albalact, Covalact de Ţară, LaDorna, Fulga, Rarăul, Bardezzi, Horeca Top) şi branduri internaţionale recunoscute (President, Galbani, Leerdammer, Parmalat, Santal).
Grupul Lactalis colectează cea mai mare cantitate de lapte la nivel local – peste 244 milioane de litri de lapte anual, comercializând peste 220.000 de tone de produse finite în fiecare an şi, cumulat, are o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de euro (produse lactate şi sucuri naturale).
În ultimii 5 ani, Grupul Lactalis a investit peste 60 de milioane de euro pe piaţa românească. Aceste investiţii au condus la creşterea capacităţilor de producţie din fabrici prin retehnologizare, ceea ce a permis mai departe dezvoltarea portofoliilor aparţinând brand-urilor locale, dar şi majorarea exporturilor către alte ţări şi demararea producţiei locale pentru game fabricate de către alte subsidiare europene. Investiţii importante sunt alocate în continuare şi în divizia logistică şi în sistemele IT.
Grupul Lactalis are o strategie de dezvoltare pe termen lung a prezenţei sale în România, prin continuarea investiţiilor în tehnologizarea şi modernizarea fabricilor, în logistică şi în brand-urile româneşti din portofoliul său, atât pentru piaţa internă, cât şi pentru pieţele internaţionale.
În ultimii ani, Lactalis România a dublat exportul produselor româneşti. În prezent, produse fabricate în România precum brânză cottage, cremă de brânză şi lapte UHT sunt comercializate de Lactalis pe numeroase pieţe externe, din Orientul Mijlociu până în Europa de Vest.
Beatrice Alexandra MODIGA
faliment, Miercurea Ciuc, Grupul Lactalis, contract colectiv de munca
- Articol precedent: Povestea ciocolatei Dubai, desertul care a creat isterie în România
- Articolul următor: CE: Schemă de ajutor de stat pentru compensarea pierderilor producătorilor agricoli pentru culturile afectate de seceta pedologică