Cum se folosește algoritmul de inteligență artificială în industria de brutărie
Folosind expertiza umană, în combinație cu inteligența artificială (AI) se încearcă, mai nou, să se ridice nivelul industriei la nivel mondial. Prin această metodă se dorește a fi cu un pas înaintea consumatorului și a i se anticipa nevoile. Dacă se vor reuși toate acestea, doar timpul va decide...
Pentru oamenii de marketing, AI nu reprezintă pierderea locului de muncă, ci un avans extraordinar spre a ajunge la consumatorul final cu mesaje relevante, concise, clare, care au la bază date științifice, algoritmi bine stabiliți. Datoria lor este să își extindă cunoștințele și să nu se mulțumească cu ceea ce primesc „de-a gata“.
„Taste Tomorrow“ este una dintre cele mai ample cercetări de piață. Unii dintre cei mai apreciați lideri din industria alimentară, specialiști Puratos și experţi Ipsos, au împărtășit preferințele consumatorilor și ce este important pentru ei. AI și instrumentele de „machine learning“ sunt, de fapt, motorul care accelerează modul în care se colectează tendințele, cum se detectează semnalele de tendințe din piață și cum se identifică dacă acel semnal are potențial de a deveni o tendință.
„Ne-am dorit să îmbunătățim metodologia de lucru și, pe lângă interviurile realizate cu peste 17.000 de consumatori din 44 de țări, am introdus o componentă nouă: o monitorizare 24/7 a cuvintelor cheie din spațiul online. O tehnică bazată pe inteligența artificială ce urmărește și analizează semantic gradul de popularizare al unor cuvinte cheie din industria noastră. Cu telefoanele mereu la îndemână, cu mai bine de două ore petrecute zilnic în mediul online, acest algoritm nou ne oferă o bază solidă, în timp real, de prognozare a tendințelor în domeniul nostru de activitate. Această monitorizare continuă ne va permite să ne inspirăm clienții, pe baza unor raportări trimestriale, cu noi produse și servicii ce urmăresc îndeaproape nevoile și așteptările consumatorilor“, explică Andreea Ciocănescu, marketing manager Puratos România.
„Consumatorii de astăzi privesc întreaga experiență de consum ca pe un întreg. Nu consumă doar de necesitate, ci și ca un act de creare a identității personale. Opțiunile lor de cumpărare ajută la definirea a cine sunt. Iar noi, producătorii din industrie, avem instrumentele prin care să îi ajutăm“, continuă ea.
Peste 70% dintre consumatori așteaptă din ce în ce mai mult oferte de alimente hiper-personalizate, adaptate nevoilor nutriționale personale și stilului de viață. Acestea includ pâinea și produsele de patiserie-cofetărie.
Maiaua se menține în top. În anul 2020 a fost al treilea cel mai dezbătut subiect în media on-line, după soluții de igienizare și COVID. Toată lumea și-a dorit să facă pâine acasă, în pandemie. Poate că nici nu se găsea drojdie și atunci oamenii au căutat rețete de pâine cu maia.
Vă prezentăm, în continuare, tendințele din piața de panificație, patiserie și ciocolaterie care vor influența consumatorii români în următorii ani.
Sănătate şi alimente hiper-personale
Trei din patru respondenți vor produse care să le asigure o imunitate mai bună și să aibă un efect pozitiv asupra bunăstării mintale. Aproximativ patru din cinci consumatori caută să obțină sănătatea sistemului digestiv prin alimentație.
Nouă din zece consumatori din România preferă semințele și cerealele în pâine. În cazul deserturilor, peste 70% din consumatori sunt de acord că ingredientul cacao este esențial pentru gust și are o valoare nutritivă ridicată, urmat de nuci, semințe și fructe. Când vorbim de produsele de patiserie sănătoase, nouă din zece preferă fructele proaspete, dar și nuci și fructe uscate.
Prospețime
Alimentele proaspete sunt în general considerate a fi de cea mai bună calitate. Este ceea ce ne arată și Taste Tomorrow 2021: 85% dintre consumatori consideră că alimentele proaspete sunt bune sau foarte bune. De asemenea, vedem că aproape 60% dintre ei percep că aspectul, culoarea și aroma (mirosul) caracterizează prospețimea produselor de panificație, patiserie-cofetărie și ciocolaterie.
Confort
În 2021, 58% dintre intervievați consideră că toate magazinele și restaurantele ar trebui să ofere posibilitatea livrării produselor la domiciliu. Totuși, doar 20% dintre ei obișnuiesc să comande on-line și, dacă ne referim la produsele de panificație și de patiserie-cofetărie, sub jumătate sunt interesați să comande on-line în viitor: 33% ar cumpăra produse de panificație, 43% – produse de cofetărie și 40% – produse de ciocolaterie.
Numai 6% dintre respondenți cumpără pâine on-line cel puțin o dată pe săptămână.
Experiență la un alt nivel
Consumatorii nu sunt dispuși să renunțe la magazinele fizice atunci când își aleg pâinea și specialitățile de pâine: 77% dintre consumatori nu doresc ca magazinele să dispară.
Peste 45% din consumatori și-ar dori să găsească informații online despre cum s-a realizat acel produs, din ce ingrediente, cu ce beneficii nutriționale vine, rețete și povești de inspirație, dar să achiziționeze produsul în magazinul fizic.
Gust
Cercetarea a dezvăluit că 83% dintre respondenți preferă gusturile tradiționale, în timp ce 66% ar dori să încerce gusturi noi sau o combinație de gusturi cu care nu sunt obișnuiți. O oportunitate interesantă pentru brutari, patiseri şi ciocolateri să-și demonstreze creativitatea prin rețete tradiționale, dar și prin produse cu texturi și arome noi, care includ elemente familiare.
Anca LĂPUȘNEANU
panificatie, morarit, brutarii, inteligenta artificiala
- Articol precedent: Viitorul în mulțime
- Articolul următor: Tezaurele arheologice din Dacia, ultima frontieră a romanității