Antreprenoriat 23 Februarie 2022, 15:10

Un tânăr antreprenor mizează pe covrigeii bio

Scris de

Vlad Cioceanu din București este un tânăr antreprenor care, după ce a învățat și muncit alături de tatăl său în domeniul agriculturii ecologice, a decis să-și deschidă propria afacere. Pentru a corespunde așteptărilor consumatorilor și pentru a putea promova în continuare produsele sănătoase și naturale, Vlad Cioceanu a dat startul unei afaceri cu covrigei bio, afacere susțină și prin accesarea programului Start-up Nation. Pe viitor, pentru dezvoltarea afacerii se gândește să acceseze și fonduri europene.

Producția bio este limitată

Rep.: Cum v-a venit această idee de afacere?

Vlad Cioceanu: Lucrez în domeniul produselor bio de aproape 12 ani prin prisma afacerii familiei mele. Din 2020 am început pe cont propriu o afacere, iar ideea business-ului meu este de a folosi materiile prime bio din România. Îmi doresc să fac produse de înaltă calitate cu materia primă autohtonă. Mai ales că, din nefericire, mare parte din materia primă este exportată, pentru ca ulterior să revină în țară sub forma produselor finite, evident la un preț mult mai mare. Într-un produs finit, costul materiei prime reprezintă aproximativ 95% din prețul la raft. Ideea mea este să fac produse bio românești și să păstrez cât mai mult din acei 95% în țară, să creez oportunități profitabile pentru cât mai mulți români și să aduc pe piață o gamă de produse bio cât mai bune și cât mai accesibile.

Rep.: De ce covrigi bio?

V.C.: Am ales să fac asta pentru că în panificație bio am experiență și știu că pot fi cel mai bun. Aveam opțiunea de face grisine sau covrigei, dar am ales covrigeii pentru că au o notă românească de autenticitate și, în plus, producția bio pe acest segment nu este foarte mare. Faptul că realizez un produs bio, vegan, fără zahăr, sățios este un plus de valoare și consider că pot avea succes. De asemenea, îmi doresc să închei parteneriate cu cât mai mulți procesatori autohtoni pentru a susține realizarea produselor bio, nu doar cea a produselor convenționale.

Inovația constă în amestecul de făină albă și integrală

Rep: Ce conțin aceste produse?

V.C.: De cele mai multe ori pe piață se găsesc produse din făină albă sau integrală și din diverse uleiuri (rapiță, palmier, măsline, floarea-soarelui). De asemenea, conțin și  zahăr. Inovația produselor mele constă în faptul că am făcut o combinație de făină albă și integrală, astfel că, în afară de faptul că este un produs sănătos, are și un gust plăcut. Dacă aș folosi doar făină integrală produsul ar deveni foarte tare și ar fi dificil de consumat de către clienții cu dinții sensibili. Cel mai important lucru este că covrigeii nu conțin zahăr. În ceea ce privește uleiurile, folosesc ulei de măsline extra virgin și de cocos. Am optat pentru uleiul de măsline pentru gustul și calitățile sale nutritive, iar uleiul de cocos îl consider complementar. Acesta oferă un gust ușor dulceag care compensează lipsa zahărului și asigură obținerea unui produs gustos. Un alt avantaj al uleiului de cocos este faptul că îmi permite să obțin un produs mai „pufos“, dar cu o cantitate mai redusă de ulei. Cantitatea de ulei în produs este în jur de 14%, iar în piață găsim adesea produse cu o cantitate de ulei de 20%.

Rep.: Unde vă promovați produsele?

V.C. La momentul actual sunt listat la câteva băcănii, am contracte și cu câțiva clienți pentru care fac marcă proprie. De asemenea, urmează să primesc comenzi pentru magazinele mari. Desigur, îmi promovez produsele și în mediul online, pe Facebook și Instagram.

Unul dintre obiective, prețul avantajos și accesibil

Rep.: Ce așteptări aveți de la această afacere?

V.C.: Îmi doresc ca de anul acesta să exportăm covrigeii bio, iar pe plan intern îmi propun, desigur, să cresc în vânzări cu circa 20.000 de bucăți pe lună. Fiind însă la început de drum, prima problemă cu care m-am confruntat a fost finanțarea. Inițial am apelat la un credit de nevoi personale. O altă problemă a fost și piața de desfacere. Deocamdată este un brand la început de drum și, chiar dacă acum pare foarte greu, sper ca în timp cei care vor gusta din produsele mele să rămână consumatori fideli. Încerc să fiu într-un continuu proces de îmbunătățire. Cu fiecare lot de marfă realizat, producția este mai bună decât cea precedentă. În fabrică marja de eroare este extrem de mică și, dacă ai depășit-o, consecințele pot fi catastrofale. În primele loturi am avut pierderi de aproape 80%, iar produsul nici nu l-am putut vinde. Acum eu mi-am atins scopul. Am adus pe piață un produs nou de care sunt mândru. Sunt convins că dificultăți vor fi la tot pasul, însă știu că Dumnezeu nu îmi va da mai mult decât pot duce.

Rep.: La ce prețuri se vând produsele pe care le realizați?

V.C.: Prețul este de la 4.9 lei și poate ajunge la 8 lei. Unul dintre obiectivele mele este de a avea un preț avantajos și accesibil deoarece consider că a mânca bio nu trebuie să fie un privilegiu, ci o opțiune.

Liliana Postica


Vizualizari 2433
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Copyrights © Lumea Satului

Redacţia:

Str. Moineşti nr. 12, Bl. 204, Sc. A, Ap. 4, sector 6, Bucureşti.
Pentru corespondenţă: OP 16, CP 39.
Tel/fax.: 021.311.37.11;
ISSN 1841-5148

Marketing, abonamente, difuzare
Tel: 031.410.07.45
- Nicusor Oprea Banu – 0752.150.146, 0722.271.338;

Compartiment financiar
– dr. Niculae Simion – 0741.217.627

Editura: ALT PRESS TOUR Bucureşti