Romania

E-platform Ag-Press.eu şi revista Lumea Satului

E-platform Ag-Press.eu şi revista Lumea Satului
Distribuie:  

E-platform Ag-Press.eu este un instrument destinat jurnaliștilor europeni interesați de găsirea celor mai recente și actualizate informații din partea instituțiilor UE referitoare la agricultură și dezvoltare rurală. Aceasta este gestionată de echipa Press & Media din cadrul DG AGRI, care adaugă și actualizează informații zilnic și le trimite tuturor membrilor.

2018 este un an hotărâtor pentru viitorul Politicii Agricole Comune la nivelul Uniunii Europene. De aceea ne-am propus ca printr-o serie de articole să vă fim alături în dorinţa dumneavoastră de informare şi să vă prezentăm aspecte din activitatea instituțiilor UE referitoare la agricultură și dezvoltare rurală. Încă de anul trecut E-platform Ag-Press.eu ne-a sprijinit în acest demers prin invitația făcută la un seminar organizat la Bruxelles şi prin accesul la informaţii actualizate.

Politica Agricolă Comună, comerțul cu produse agroalimentare și promovarea

În anul 2017 seria de evenimente Ag-Press a fost deschisă de un nou tip de activitate pentru membrii reţelei: seminarii de o zi privind temele legate de PAC, cu lectori din cadrul DG AGRI și cu serviciul purtătorilor de cuvânt.

Primul seminar a avut loc în 18 mai 2017 şi a avut ca temă „Politica Agricolă Comună, comerțul cu produse agroalimentare și promovarea“. Invitaţii la acest seminar au fost jurnalişti din presa agricolă din diverse ţări ale Uniunii Europene înscrişi în E-platform Ag-Press.eu.

Seminarul a avut o tematică de mare impact pentru viitorul agriculturii şi comerţului cu produse agroalimentare, provenite din Uniunea Europeană, la nivel global.

Lene Naesager, director interimar al DG „Calitate, Cercetare și Inovare, Comunicare“ din cadrul DG AGRI.B a abordat tema Diplomație economică – misiuni la nivel înalt în cadrul politicii de promovare, prilej cu care a prezentat acţiunile concertate ale Comisiei de promovare a produselor agroalimentare în afara UE, precum şi cooperarea cu organizaţii economice internaţionale în comerţul cu produse agroalimentare. Astfel, comisarul Phil Hogan a fost, în 2016 şi 2017, în fruntea unor misiuni la nivel înalt, în ţări terţe: Columbia şi Mexic (7-12 februarie 2016); China şi Japonia (16-22 aprilie 2016); Vietnam şi Indonezia (2-9 noiembrie 2016); Canada (30 aprilie – 3 mai 2017), iar obiectivul de creștere a valorii exporturilor de produse agroalimentare în aceste ţări a fost atins.

Francis Fay, șef de unitate AGRI.B3, a abordat o tematică privind Comerțul agroalimentar, indicațiile geografice și de calitate (GIs) precizând că oportunitățile pentru export s-au înmulțit datorită acordurilor bilaterale privind indicațiile geografice pentru produsele de calitate din UE. Există 1.531 de astfel de produse cu indicaţie geografică protejată recu­noscute prin acorduri bilaterale comerciale între UE şi ţări terţe.

Consumatorii din întreaga lume au încredere în sistemul de clasificare a indicațiilor geografice – aceasta înseamnă că au încredere în originea și în calitatea produselor și sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru ele și astfel să asigure un profit mai mare pentru fermier.

John Clarke, director al Direcţiei Relații bilaterale internaționale din cadrul DG AGRI, a prezentat tema Aspecte comerciale ale PAC – o introducere. Au fost menționate provocările care există la nivel european privind comerţul cu produse agroalimentare. Astfel, s-a subliniat că cetățenii UE sunt din ce în ce mai critici față de tranzacțiile comerciale în raport cu globalizarea, apoi faptul că acordurile mixte necesită ratificarea de către statele membre (ex. „drama CETA“). S-au mai făcut referiri la existenţa unor standarde privind sănătatea şi bunăstarea animalelor, influența Brexitului asupra comerţului UE şi necesitatea negocierii relaţiilor bilaterale, precum şi influenţa politicilor globale de mediu asupra comerţului.

Willi Schulz-Greve, șef de unitate AGRI.A1, a susţinut o prezentare cu tema „Probleme globale și relații cu ACP – Comerțul agroalimentar – punct de vedere economic“.

Din prezentare s-a desprins ideea că monitorizarea și analizarea comerțului agroalimentar la nivelul UE conduce la: furnizarea de statistici privind comerțul cu principalii parteneri; utilizarea unei clasificări adecvate a produselor; monitorizarea evoluțiilor lunare ale exporturilor şi importurilor; analiza evoluțiilor anuale ale comerţului.

Daniel Rosario, purtător de cuvânt al Comisiei Europene – Comunicare, Agricultură și Comerț, şi-a prezentat preocupările şi a asigurat jurnaliştii prezenţi că pot primi informaţii despre acțiunile instituţiilor europene privind comerțul cu produse agroalimentare și promovarea, ori de câte ori le vor solicita.

Seminarul a inclus şi o vizită la studiourile audiovizuale ale Comisiei Europene, locul în care sunt organizate conferinţe de presă, interviuri, emisiuni TV şi radio, cei prezenţi fiind informaţi că pot beneficia de spaţiul şi dotările studiourilor pentru organizarea de evenimente media.

A fost o experienţă inedită şi îi îndemn pe toţi cei interesaţi să se înscrie în E-platform Ag-Press.eu

Teofilia Banu

Mulțumiri deosebite echipei DG AGRI Press & Media: Heike.Libbach, Cornelia Smet şi Ulrika Holmström.

lumea satului, Uniunea Europeana, presa agricola

Alte articole: