Actualitate 29 Martie 2023, 08:48

Prioritățile ADAMA România în 2023

Scris de
  • Compania urmează să lanseze 20 de produse noi pe piața din România până în 2030
  • Anul acesta, ADAMA deschide două Centre de Excelență pentru instruirea tehnică, în vestul țării și în sud-est, în zone tradițional agricole.
  • România este în topul țărilor europene care au contribuit semnificativ la rezultatele înregistrate în 2022

ADAMA Agricultural Solutions România, parte din Grupul ADAMA, lider mondial în industria produselor pentru protecția plantelor, anunță principalele realizări pe piața din România din anul 2022, rezultatele financiare ale grupului pentru anul trecut, precum și planurile pentru 2023.

Foto ADAMA

Printre obiectivele companiei de anul acesta se numără introducerea a patru noi produse pe piața locală, lansarea a două Centre de Excelență pentru instruirea tehnică, în vestul țării și în sud-est, precum și lansarea programului de loializare ADAMA CASH+, adresat fermierilor din România.

“Ambiția noastră este să fim partenerul ales nr. 1 al fermierilor din România, să furnizăm acestora în mod constant produse inovatoare de protecție a plantelor, oferind totodată flexibilitate și simplitate în desfășurarea afacerilor. În România, ADAMA se numără printre cei mai importanți furnizori de soluții pentru protecția plantelor care combat buruienile, insectele dăunătoare și bolile, atât din punctul de vedere al suprafeței tratate, cât și al cifrei de afaceri.”, declară Gabriela Vila, Director General ADAMA România și Republica Moldova.

Performanță crescută în vânzări, la nivel global, pe fondul creșterii pieței de produse destinate protecției plantelor

România este în topul țărilor europene care au contribuit semnificativ la rezultatele înregistrate în 2022.

Astfel, vânzările la nivelul grupului în 2022 au crescut cu 16%, până la 5.570 milioane USD și EBITDA ajustat cu 10%, până la 740 milioane USD. Venitul net ajustat s-a ridicat la 118 milioane USD, în timp ce venitul net raportat aproape s-a triplat, la 96 de milioane de dolari.

Conform reprezentanților companiei, 2022 a fost un an în care piața de produse de protecția plantelor a cunoscut o creștere excepțională, atât ca volume, dar și ca prețuri, care au urmărit în mare măsură să balanseze creșterea costurilor. Deși prețurile materiilor prime agricole au scăzut de-a lungul anului în comparație cu perioada de vârf, ele s-au menținut la niveluri istorice ridicate. Compania anticipează o revenire treptată la normalizare a pieței de produse de protecția plantelor spre a doua jumătate a anului 2023.

Raportul privind rezultatele financiare pentru 2022 și concluziile privind principalii factori de influență la nivel global și regional poate fi accesat aici.

Gabriela Vila director general ADAMA România si Rep Moldova

Portofoliu complet pentru protecția eficientă a culturilor

Grupul ADAMA a identificat peste 90 de noi substanțe active, iar dintre acestea, cateva zeci au fost deja selectate ca având potențial mare de piață, prin combinarea lor rezultând peste 300 de produse noi la nivel mondial, multe produse diferențiatoare, optimizând oferta fermierilor de pe tot globul.

În România, ADAMA oferă fermierilor un portofoliu complet de produse pentru protecția eficientă a culturilor, care vizează cultura mare și culturile horticole.

Printre acestea se numără produse cunoscute precum Agil, Mavrik, Trinity, Sultan, dar și produse introduse recent pe piața din România, precum Custodia, Concordia, Pyxides și Phoenix. Anul acesta, compania lansează patru noi produse, Saltus, Merkur, ExelGrow și Ormet Plus, care vin să completeze tehnologiile pe care fermierii le au la dispoziție pentru protecția culturilor.

Pentru a răspunde adecvat nevoilor din ferme, compania are în plan să lanseze nu mai puțin de 20 de produse noi pe piața din România până în 2030, destinate principalelor culturi agricole.

Mai mult decât atât, fermierii au acces la informații despre tehnologiile de protecție, produsele și soluțiile ADAMA prin intermediul aplicației mobile dedicate, dezvoltate recent de companie. Având acoperire națională, aplicația transmite alerte către fermieri în cazul apariției bolilor și dăunătorilor în culturile agricole, pentru ca aceștia să poată interveni prompt pentru a reduce sau chiar elimina efectele negative ale acestora. Totodată, fermierii pot contacta prin intermediul aplicației reprezentantul local al companiei sau un specialist tehnic pentru consultanță rapidă pe subiectele de interes.

Adrian Sâmbotin director comercial ADAMA România

Performanță biologică îmbunătățită. Centre de Excelență.

Grupul ADAMA investește constant în substanțe active și formulări inovative superioare, care au performanță biologică îmbunătățită, în concordanță cu obiectivele Green Deal și Farm to Fork.

La nivel global, ADAMA deține 4 centre de excelență în cercetare și dezvoltare, 2 centre de producție complet integrate în Israel și China și 22 de facilități de sinteză și formulare.

Astfel, din punct de vedere al sustenabilității business-ului, compania a înregistrat progrese pe mai multe direcții, lucrând împreună cu distribuitorii și fermierii, dezvoltând produse care au rezultate optime inclusiv în condiții de stres, practici agricole regenerative în ferme și formulări care conduc la economii substanțiale în consumul energetic de apă.

Recent, compania a reușit reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră la valoarea medie din 2011-2020​, prin scăderea consumului energetic și reducerea emisiilor de carbon, în paralel cu creșterea randamentelor de producție.

În România, compania pregătește lansarea a două Centre de Excelență pentru instruirea tehnică a specialiștilor săi, în vestul țării și în sud-est, în zone tradițional agricole, cu condiții pedoclimatice diferite.

Program de loializare pentru fermieri, în premieră pe piața din România: ADAMA CASH+

La finalul lunii martie, compania va da startul programului de loializare ADAMA CASH+ prin care returnează fermierilor o parte din banii folosiți de aceștia pentru achiziționarea produselor ADAMA.

“ADAMA CASH+ este cel mai complet program de returnare a investițiilor pe care fermierii le fac în produsele din portofoliul companiei noastre. Mecanismul programului este unul simplu: fermierii participanți transmit fotografii cu facturile de achiziție a produselor ADAMA prin aplicația Whatsapp la numărul dedicat pus la dispoziție de companie. În schimbul volumelor achiziționate în perioada campaniei, fermierii acumulează bani și pot opta pentru restituirea lor sau pentru diverse premii care sunt anunțate în platforma dedicată acestui program”, declară Adrian Sâmbotin, Director Comercial ADAMA România.

Provocări logistice

Din punct de vedere logistic, anul 2022 a fost imprevizibil și plin de provocări, fiind necesare reconfigurări și optimizări legate de depozitarea mărfurilor, transportul și modul de lucru pe întreg lanțul de aprovizionare. Pe fondul sincopelor înregistrate, reprezentanții companiei estimează ca anul 2023 va aduce o creștere a predictibilității, cu îmbunătățiri semnificative în procesul de gestionare a resurselor, a aprovizionării și livrării de marfă.

Factorii semnificativi de risc rămân în continuare conflictul din Ucraina, menținerea inflației la un nivel ridicat, precum și criza și fluctuația de personal.

***

Despre Grupul ADAMA

Grupul ADAMA este lider global în industria de produse pentru protecția plantelor, oferind soluții fermierilor din întreaga lume pentru a combate buruienile, insectele și bolile. ADAMA deține unul dintre cele mai largi și mai diverse portofolii de substanțe active din lume, precum și unități de cercetare și dezvoltare, producție și formulare de ultimă generație.

Cu o cultură în care membrii echipei ADAMA ascultă fermierii și generează idei ținând cont de realitățile din teren, compania este poziționată în mod unic pentru a oferi o gamă largă de amestecuri distincte, formulări și produse diferențiate de înaltă calitate, oferind soluții care răspund nevoilor fermierilor și clienților locali în peste 100 de țări la nivel global.

Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați www.ADAMA.com.


Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Copyrights © Lumea Satului

Redacţia:

Str. Moineşti nr. 12, Bl. 204, Sc. A, Ap. 4, sector 6, Bucureşti.
Pentru corespondenţă: OP 16, CP 39.
Tel/fax.: 021.311.37.11;
ISSN 1841-5148

Marketing, abonamente, difuzare
Tel: 031.410.07.45
- Nicusor Oprea Banu – 0752.150.146, 0722.271.338;

Compartiment financiar
– dr. Niculae Simion – 0741.217.627

Editura: ALT PRESS TOUR Bucureşti