Romania

Investiţie importantă în antreprenoriatul rural

Investiţie importantă în antreprenoriatul rural
Distribuie:  

Un milion şi jumătate de lei au ajuns la meşteşugarii care vor să îşi deschidă o afacere. În perioada martie-septembrie au fost cele mai competitive planuri de afaceri din sectorul nonagricol premiate cu câte 10 mii de lei ca urmare a încheierii celei de-a doua etape a concursului organizat de Fundaţia World Vision România prin proiectul MADE IN RURAL.

La linia de start a competiţiei s-au aflat aproape 200 de candidaţi din zece judeţe, antreprenori sau meşteşugari dornici să înveţe să dezvolte şi să gestioneze o afacere sustenabilă. Ideile celor 152 de câştigători vizează revigorarea meşteşugurilor populare, dar răspund şi nevoilor economice şi sociale cu care se confruntă comunităţile în care locuiesc.

MADE IN RURAL – sprijin pentru micii antreprenori cu idei ambiţioase

Încurajarea antreprenoriatului rural vine în întâmpinarea problemelor de natură economică pe care le au comunităţile de la ţară şi, simultan, combate fenomenul muncii în străinătate, departe de familie. Proiectul MADE IN RURAL susţine meşteşugarii români din satele României să înveţe să-şi transforme talentul într-o sursă de venituri constante, care să le schimbe viaţa în bine.

Marius Grădinaru, din comuna Cepleniţa, judeţul Iaşi, absolvent al cursului de antreprenoriat organizat prin proiect, este un exemplu în acest sens. Talentul de a lucra cu lemnul şi l-a perfecţionat în copilărie, ajutându-şi tatăl în atelierul din gospodărie. Marius a dus însă pasiunea mai departe şi, cu ajutorul cunoştinţelor dobândite la cursuri şi a premiului câştigat, a transformat-o într-o mică afacere de succes.

În această primăvară, stimulat de participarea la curs, Marius a reuşit să contacteze un comerciant din Marea Britanie cu care a negociat timp de câteva luni condiţiile contractuale. Astăzi, Marius este furnizor al companiei britanice pentru care realizează mici obiecte de artizanat ce sunt ulterior distribuite iubitorilor de handmade de pretutindeni.

„Stăteam şi aşteptam să vină oamenii din sat să-mi bată la poartă. Acum ştiu că nu aşa se fac banii. E nevoie de planificare şi de căutarea permanentă de noi parteneri şi clienţi. Cursul de antreprenoriat mi-a schimbat complet perspectiva asupra muncii mele“, mărturiseşte Marius.

Marius Grădinaru nu este singurul participant la proiect care vede acum lumea cu alţi ochi. Printre câştigătorii concursului sunt mulţi antreprenori care au înţeles că premisa unei afaceri profitabile este ca aceasta să răspundă unei cerinţe a pieţei şi s-au orientat mai ales către domeniul serviciilor, aproape inexistent în majoritatea comunităţilor rurale.

Astfel, doljenii şi-au propus să deschidă frizerii acolo unde acestea nu mai există de ani de zile, iar vasluienii să ofere educaţie antreprenorială tinerilor, dar şi să planifice nunţile şi festivităţile din comunitate. Vâlcenii vor readuce în vogă atelierul de reparaţii încălţăminte şi îşi vor ajuta consătenii inaugurând nelipsitul, în mediul urban, centru de copiere şi traducere a documentelor.

MADE IN RURAL este un proiect pentru dezvoltarea meşteşugurilor şi stimularea antreprenoriatului în mediul rural care oferă gratuit calificare, consiliere şi mediere profesională, precum şi sprijin pentru începerea unor mici afaceri. Proiectul s-a desfăşurat în perioada 31 martie 2014 – 31 septembrie 2015 în beneficiul persoanelor din mediul rural, judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Cluj, Dolj, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Vaslui şi Vâlcea.

Contact de presă: Andreea Mititelu: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.  Tel.: +40 21 231 23 00.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, de dezvoltare comunitară şi advocacy, punând în centrul activităţii bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile rurale, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valori creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 25 de ani de prezenţă în România a desfăşurat programe pentru mai mult de 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe

World Vision Romania, antreprenoriat rural

Alte articole: